سی و هفتمین سالروز آزاد سازی خرمشهر با شعار محوری ((ما پیروزیم)) برگزار می شود

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر سپاه قدس گیلان نشستی با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد.

به گزارش باز باران خبر: در این نشست خبری که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در سالن خبرگزاری بسیج برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سی و هفتمین سال حماسه آزادسازی خرمشهر با شعار محوری “ماپیروزیم” اشاره کرد و گفت : برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر به مدت چهار روز از اول تا چهارم خرداد در حال برگزاری می باشد.

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی پور در ادامه با اعلام برنامه های این روز افزود: در این ایام برنامه هایی را بصورت نمادین با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و خودباوری دینی و فرهنگ ولایتمداری و پیروی از رهبری و در نهایت به منظور پاسداشت حماسه های ارزشمند دفاع مقدس و انتقال آرمان های مقدس اسلام به نسل کنونی و نسل آینده برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما باید برنامه های فرهنگی متنوعی در راستای یادآوری اهداف این حماسه عظیم و آگاه سازی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم داشته باشیم تا نسل جدید و آینده فرهنگ مقاومت، ایثار و جوانمردیهای آن دوره را از یاد نبرده و آن را افسانه فرض نکنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به عملکرد نامطلوب در زمینه نمایش ارزش ها و اهداف دفاع مقدس به ویژه آزادسازی خرمشهر، گفت: آمریکا برای تجاوزات خود فیلم های زیادی ساخته است.

وی  همچنین  با بیان اینکه نباید اجازه دهیم این فداکاری‌ها و ارزش‌ها به فراموشی سپرده شود، گفت: به راه انداختن جنگ علیه ایران تنها موردی بود که بلوک شرق و غرب با یکدیگر متحد شده و از صدام و رژیم بعثی عراق در این راستا حمایت کردند.

سرهنگ مصطفی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ارتش و سپاه همسو و در راستای هدفی مشترک و زیر سایه رهبری و بدستور ایشان گام بر میدارد گفت: امروزه حماسه های سنگین تر از خرمشهر داریم که در قالب جنگ اقتصادی توسط دشمن به کشور ما تحمیل شده است که قطعا با وحدت و اتحاد ملی و نظامی می توان پیروز میدان بود و خداوند نیز این حماسه را آزاد خواهد کرد.

سرهنگ مصطفی پور با اشاره به اینکه متأسفانه در نمایش ارزش‌ها و اهداف دفاع مقدس به ویژه آزاد سازی خرمشهر عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم، افزود: آمریکا برای تجاوزها و ظلم ‌های خود در حق ملت ‌های مختلف بیش از ۵۰۰  فیلم ساخته است اما ما برای دفاع مقدس خود تاکنون چند کتاب نوشته‌ایم و چند فیلم، موزه و کارهای هنری ساخته ایم؟! آزادسازی خرمشهر یک حماسه بزرگ بود اما متأسفانه عملکرد خوبی برای نمایش این حماسه بزرگ نداشته‌ایم باید این حماسه ها را قدر دانست و به طرق مختلف آن را پررنگ تر نمود.

وی با بیان اینکه استان گیلان در عملیات بیت المقدس ۲۶۰ شهید تقدیم کرده است، گفت: سپاه با توجه به مسئولیتی که در راستای حفظ ارزش و آرمان‌های انقلاب و نظام دارد مراسم بزرگداشتی در این زمینه برگزار می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس این استان خاطر نشان کرد: این مراسم عصر دوم خرداد ماه در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تجلیل از خانواده‌های شهدا و رزمندگان و جانبازان عملیات بیت المقدس، افتتاح ۱۹ واحد مسکن محروم، بهره برداری از شش واحد پایگاه مقاومت بسیج، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، ویزیت رایگان در مصلی های گیلان، برپایی میز خدمت، تشکیل حلقه صالحین بسیج، اجرای مراسم خاطره گویی در مساجد در خصوص آزادسازی خرمشهر و دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس را از جمله برنامه های شاخص این ایام اعلام کرد.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1238

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: