سیاست جدی ما حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور است


بازباران خبر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جمع خبرنگاران طی بازدیدی از کارخانه شیر پگاه در شهرصنعتی رشت ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و فرارسیدن نیمه شعبان میلاد با سعادت امام زمان (ع) گفت: رسالت خبرنگاران روشنگری و تنویر افکار عمومی در راستای توسعه استان و کشور است که این قشر زحمت کش پلی در جهت حمایت از تولید و رابط بین مردم و مسوولین، تولید کنندگان و مصرف کنندگان هستند.
فرهاد دلق پوش افزود: تورهای خبری برای بازدید خبرنگاران حرکت بسیار خوب و ارزنده ای برای رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و آگاه سازی مصرف کنندگان است.
وی اضافه کرد: برای کاربردی کردن آموزش ها در راستای پیشرفت تولید و ایجاد اشتغال طرح سفیران صنعتی را راه اندازی می کنیم که بنیان آن از مراکز علمی، فرهنگی و مدارس نشات بگیرد و در نهایت خروجی آن ایجاد و راه اندازی کسب و کاری که به شکل کاربردی و تحصیلات حرفه ای است فراهم می نماید چرا که دانش آموخته بدون کسب و کار ارزشی نخواهد داشت.
دلق پوش ادامه داد: بیکاری ام الفساد و پدر مشکلات و معضلات اجتماعی است بر این اساس باید در مراکز علمی و مدارس یک نهضت فرهنگی ایجاد کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: استان گیلان از نظر راه ارتباطی با کشورهای همسایه، خشکی، دریا و همچنین دارابودن آب و هوا و گردشگر پذیر بودن از ظرفیت های خوبی برخوردار است که باید این مواهب را غنیمت بشماریم و در این راستا تلاش جهادی داشته باشیم.
مهندس دلق پوش اظهار داشت: سیاست جدی ما حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور است و از بانک ها هم این انتظار هست که در جهت حمایت از تولیدات کمک و تسهیلات و منابع مالی را در نظر بگیرند تا اشتغال نیز در سال رونق تولید محقق شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین در بخش دیگر از سخنانش از حمایت بخش معادن خبر داد و گفت: باید به بخش معدن هم در کنار سایر بخش ها نگاه ویژه ای داشت و ما بر همین اصل به شناسایی معادن، اکتشافات معدنی و مطالعاتی هم در این رابطه داشتیم و همچنین از وزارتخانه و دولت تقاضا داریم تا از ممنوعیت صدور مجوزهای معدنی جلوگیری کنند چرا که اشتغال و فضای کسب و کار در این حوزه چشمگیرتر خواهد بود.
فرهاد دلق پوش در ادامه اذعان داشت: توجه به صنایع دانش بنیان و صنایع تک که یکی از محورهایی با رویکرد دیپلماسی اقتصادی است و استان ما نیز قطعا محور توجه در دنیا می باشد که با برنامه ریزی های مناسب و اجرای سیاست های پولی و مالی در رفع موانع تولید و ارتقای جایگاه قانونی و رونق تولید در حمایت از صنعت باید گام برداریم.
مهندس اسماعیل زاده مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان نیز در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته با عنایت و لطف خدا و تعاملی که در سطح استان وجود داشته در تهیه مواد اولیه خوب، توانستیم به اهداف و موقعیت های مثبت خودمان برسیم و سهم خوبی در صادرات به کشورهای افغانستان، عراق و آذربایجان داشته باشیم و انشالله در سال ۹۸ نیز شعار رونق تولید را هم با قدرت هرچه تمامتر به تحقق برسانیم.
مدیرعامل شیر پگاه گیلان افزود: بیش از ۲۰۰ پرسنل در بخش تولید داریم که همه تلاش ما این است با تولید و توزیع محصولات پاستوریزه و استرلیزه همه شهروندان و کشورهای هم جوار را تحت پوشش قرار دهیم.
اسماعیل زاده همچنین با اشاره به اینکه برای رونق تولید اقتصادی باید شرایطی منطقی و همه جانبه فراهم شود یادآور شد:در فرآیند رونق تولید اقتصادی،تهیه مواد اولیه با کیفیت،تکنولوژی مدرن و تجهیزات تولیدی نوسازی شده ،حذف قوانین دست و پا گیر اداری، افزایش تقاضا بر مبنای کنترل تورم وثبات اقتصادی فوق العاده تاثیرگذار هستند ضمن اینکه اگر مقدمات و بستر های لازم جهت رونق تولید به معنای واقعی و حقیقی فراهم و افزایش تولید حاصل و بازار داخلی اشباع شود، می توان برای بازارهای کشورهای دیگر نیز برای صادرات برنامه‌ریزی کرد و عملاً تولید را به صادرات رساند.
گفتنی است در بازدید خبرنگاران از کارخانه و دستگاه های تولید شیر مهندس مهرداد بابا فرجی مدیر تولید این شرکت به توضیح وظایف در بخش ها و راه های تولید شیر و دستگاه های استریل کننده پرداخت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=281

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: