سومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر در فومن برگزار شد

سومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر (طنز پهلو) و بزرگداشت طنزپرداز برجسته کشور مرحوم کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا؛ این مراسم با حضور جمعی از مردم هنردوست شهرستان فومن و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.

سومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر (طنز پهلو) در بزرگداشت هنرمند طنزپرداز فومنی مرحوم کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا برگزار شد. او موسس مجله طنز گل آقا بود که اولین شماره این نشریه در آبان ماه ۱۳۶۹ منتشر و با استقبال فراوان مردم روبرو شد و فعالیت آن تا سال ۱۳۸۱ ادامه یافت.

هر ساله در بزرگداشت این هنرمند مراسمی در فومن با حضور هنرمندان کشوری و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

یوسف نیک دبیر برگزاری جشنواره ملی طنز در استان گیلان در این رابطه به ایرنا گفت: اعلام کرد: جشنواره یادشده در شهرستان فومن زادگاه زنده یاد کیومرث صابری فومنی خالق گل آقا برگزار و آثار ارسالی از سراسر کشور توسط طنزپردازان برجسته ملی بررسی شد.

وی اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره ملی طنز با عنوان ‘طنز پهلو ٢ ‘ ۹۸۹ اثر از سراسر کشور ارسال شد که این تعداد اثر، نشان از استقبال جشنواره از سوی طنزپردازان دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن کشف استعدادها در زمینه طنز، افزایش شادی و نشاط اجتماعی، نفی خشونت، ارتقاء سطح مکتوب طنز و کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف این جشنواره ذکر و اضافه کرد: طنز، فاخرترین گونه شوخ‌طبعی و بیان هنرمندانه و نقادانه کژی‌ها و نادرستی‌ها به قصد اصلاح و نه تخریب است.
زنده یاد کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا پایه گذار مؤسسه گل آقا، نویسنده و طنزنویس در شهریورماه سال ۱۳۲۰ در شهرستان فومن استان گیلان زاده و یاد و نامش به افتخاری ماندگار برای سرزمین بارانی و کشورش تبدیل شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2546

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: