زمستان سخت برای صنایع بزرگ گیلان

باز باران خبر/ مدیرعامل شرکت گاز گیلان عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به دلایل متعدد بخصوص تحریم نتوانستیم میزان تولید و مصرف را هم تراز نگه داریم وی افزود میزان مصرف گاز در گیلان هم تراز نیست و در بحث عرضه به نحوی فعالیت کردیم که بالاتر از ۹۶ درصد خانوارها دارای گاز شدند اما برنامه‌های مربوط به بخش تولید محقق نشد.

جمال نیکویی با اشاره به مصرف بالای گاز بخش خانگی گفت: مصرف گاز در بخش خانگی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در آذر ماه بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در آپارتمانهای که شوفاژ خانه مرکزی دارند، اتلاف انرژی بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: مقرر شده است از سال آینده مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان رعایت گردد.

جمال نیکویی با بیان اینکه با توجه به افزایش سرما، محدودیت‌های بخش گاز افزایش می‌یابد، افزود: دمای هوا در دی ماه سردتر می‌شود و ناچاریم محدودیت مصرف گاز را در بخش‌های پرمصرف اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر مشترکی نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش مصرف گاز داشته باشد، سه درصد تخفیف در قبوض گاز آنها اعمال می‌شود، گفت: ۶۴ درصد مشترکان خانگی که در پلکان اول تا سوم قراردارند، تنها ۳۵ درصد حجم گاز را در دوره سرما مصرف می‌کنند و مابقی مصرف گاز متعلق به سایر مشترکان یعنی پرمصرف‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تاکید بر مصرف بهینه گاز و رعایت پوشش مناسب با فصل سرد در خانه‌ها ادامه داد: دمای آسایش در محیط خانه ۲۱ درجه است و اگر تنها یک درجه دمای هوای خانه را کاهش دهیم، تمام صنعتگران گیلانی می‌توانند از نعمت گاز برخوردار شوند و به فعالیت خود در شرایط فعلی ادامه دهند.

وی افزود از اول دی ماه که شدت سرما بیشتر می شود برای صنایع فولاد و سیمان محدودیت های لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت گاز از رسانه ها خواست ، مصرف بهینه گاز را در رسانه های خود پوشش دهند.

در خاتمه جلسه با پرسش و پاسخ به اتمام رسید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28455

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: