رونمایی از سکه یادبود سردار جنگل

باز باران خبر/ به مناسبت بزرگداشت ۱۱ آذر، نود و نهمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، صبح امروز در مراسمی از سکه ی یادبود سردار جنگل رونمایی شد.

به گزارش باز باران خبر، استاندار در این مراسم گفت: استعمارستیزی و مبارزه با استکبار از وجوه بارز نهضت جنگل است که به بهترین وجه از سوی میرزا کوچک راهبری شد و زمینه شکل گیری حرکت های اسلامی پس از خود را مهیا کرد. 

 ارسلان زارع همچنین بر ضرورت جمع آوری و تدوین اسناد مرتبط با تاریخ نهضت های سیاسی و اجتماعی این مرز و بوم تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه های دولتی استان آمادگی دارند در این زمینه با مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی مستقر در گیلان همکاری کنند. 

اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه های ملی کشور نیز که بصورت ارتباط تصویری در این مراسم شرکت داشت، در سخنانی به تشریح نقش اسناد و مولفه های فرهنگی تاریخی مناطق مختلف کشور در خلق آثار برجسته ی محققان و پژوهشگران پرداخت و اضافه کرد: همکاری مجموعه ی دستگاههای دولتی و بخش خصوصی با مرکز اسناد و کتابخانه های ملی می تواند زمینه ی خلق مجموعه ها و گنجینه های غنی تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در سراسر کشور مهیا کند. 

در ادامه ی این مراسم استاندار از نمایشگاه اسناد تاریخی مرتبط با نهضت جنگل بازدید کرد و ۶ عدد از سکه های رونمایی شده در مراسم را به مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پژوهشکده ی گیلان شناسی، سازمان اسناد و کتابخانه های ملی و همچنین آقای مهران اشراقی طراح سکه ی میرزا کوچک و از مجموعه داران تمبر و اسناد تاریخی استان اهداء کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16714

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: