روستا, یکی از مراکز اولیه و مهم تمدن بشری

پیام تبریک مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به مناسبت روز روستا

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی در پیامی فرا رسیدن ۱۵ مهر ماه روز روستا و عشایر را تبریک گفت:

 

متن پیام

روستا به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور، در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی میهن عزیزمان اهمیت و نقش بسزایی داشته و دارد. روستا، یکی از مراکز اولیه و مهم تمدن بشری، رکن اساسی حفظ توان اقتصادی و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور محسوب می شود، توسعه روستایی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و پیشرفت کشور ایفا می کند.

 

رونق سکونتگاه های روستایی به عنوان تبلور حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه، از دیرباز نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی و توسعه ملی کشور داشته است از این روز، اهمیت و جایگاه روستاها به عنوان کانون های ارزشمند تولید و ثروت آفرینی، باعث شده تا نقش آنها در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های توسعه ملی، در سالهای اخیر پررنگ تر جلوه کند.

 

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بارها بر توجه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته تاکید کرده اند و در دولت توجه ویژه به مناطق روستایی و ارتقای شاخص های توسعه پایدار در روستاها از جمله اولویت های اساسی است که در این مسیر با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه فضای کسب و کار در روستاها، علاوه بر افزایش درآمد روستائیان، انگیزه برای ماندگاری مردم درمحیط های روستایی نیز فراهم شده است.

 

اینجانب ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر را به روستائیان و عشایر عزیز، شوراهای اسلامی روستا و دهیاران استان تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) با اجرای سیاست های دولت محترم به زودی شاهد کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و ثبیت هرچه بیشتر جمعیت روستاها و بهره مندی روستاهای استان از برکات برنامه های توسعه کشور و استان باشیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32994

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: