رهاسازی یک فرد طاووسک در حوضه آبخیز شهرستان فومن

یک فرد طاووسک پس از تیمار و اطمینان از وضعیت سلامت پرنده به آغوش طبیعت بازگشت.

باز باران خبر/ یک فرد طاووسک پس از تیمار و اطمینان از وضعیت سلامت پرنده به آغوش طبیعت بازگشت.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان ،ابراهیم غلامی با اعلام این خبر گفت : یک فرد پرنده تالابی طاووسک که توسط دوستداران طبیعت به این اداره آورده شده بود پس از اطمینان از بهبودی وضعیت سلامتی پرنده در زیستگاه خود رهاسازی شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن بیان کرد:یکی از دوستداران طبیعت در محل سکونت خود طاووسکی را مشاهده نمود که از زیستگاه خود جدا گشته بود که بلافاصله به این اداره تحویل داده شد و پس از تیمار و بازتوانی در زیستگاه خود رها سازی شد.

وی در ادامه افزود: این پرنده زیبا که جز پرندگان در خطر انقراض قرار دارد و به همین روی جز پرنده های حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.طاووسک از خانواده یلوه متعلق به راسته درنا شکلان است و در تالاب های با نیزارهای وسیع و حاشیه ی دریاچه های با پوشش گیاهی انبوه به سر برده و در نیزارها آشیانه می سازد. در ایران بومی و نسبتا فراوان است.

در پایان غلامی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی مصدوم موارد را از طریق تلفن گویا ۱۵۴۰ و یا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خود اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32572

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: