رهاسازی آب سد سفید رود ۲ روز زودتر از موعد مقرر

باز باران خبر/  چهارمین جلسه شورای حفاظت آب استان در سال ۱۴۰۱ که به ریاست استاندار و حضور اعضاء شورا و فرمانداران بصورت ویدئو کنفرانسی در محل استانداری در پیش از ظهر امروز شنبه ( دهم اردیبهشت ماه) برگزار گردید.

استاندار گیلان با توجه به شرایط کم بارشی سطح استان و نگرانی های کشاورزان دستور دادند که رهاسازی آب سد سفید رود از امروز ۱۰ اردیبهشت ماه انجام شود.

وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت: : بر اساس این برنامه ، آبگذاری کانال آب بر فومنات از سد تاریک و کانال راست سنگر برای اراضی شالیزارهای منطقه شرق استان گیلان از صبح روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان ادامه داد : برنامه آبگذاری کانال چپ سنگر(اراضی شالیزارهای شهرستان های رشت و خمام ) نیز با توجه به تغییرات اعلام شده از صبح روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز می گردد.

خرّمی اظهار داشت : مرحله اول آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشاء برنج ۱۶ روز بصورت پیوسته می باشد و پس از آن نوبت بندی آب بصورت  ۴ روز قطع و ۸ روز وصل ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پایان تاکید نمود : کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان  نظر به وضعیت موجود منابع آب استان و اعلام زمان آغاز آبگذاری ، نسبت به انجام فعالیت های کشاورزی متناسب با منابع آبی در دسترس خویش اقدام و طبق برنامه در محدوده زمانی اعلام شده فرآیند نشاء را به انجام برسانند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=23968

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: