راه اندازی بیمارستان سیار در رشت

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت بیماری کرونا در گیلان از راه اندازی بیمارستانی سیار طی چند روز آینده در رشت برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش افزود : طی روزهای اخیر به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تخت جدید به ظرفیت بستری بیمارستان ها افزوده شده که در عرض چند ساعات از روز همه آنها تکمیل شده و خستگی های مضاعفی را به کادر درمانی تحمل کرده است.

 وی عنوان کرد :  در حال حاضر هم در حال برپایی بیمارستان سیار ۱۰۰ تختخوابی در محوطه بیمارستان رازی رشت هستیم که با راه اندازی آن عملا ظرفیت بیمارستان رازی به ۴۰۰ تخت افزایش می یابد که همگی به طور کامل مختص بستری افراد مبتلا و مشکوک به ویروس کروناست.

وی با بیان اینک ایجاد این بیمارستان موقت سریع الاحداث از ابتدای شیوع این ویروس در استان برای شرایط پیش رو برنامه ریزی شده بود ، گفت : با توجه به نیاز و شرایط، اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیمارستان های تازه تاسیس تالش و لنگرود هم در حال تجهیز است و طی روزهای آینده وارد مدار خدمت رسانی می شوند، افزود : هم اینک فقط در شهر رشت ؛ بیمارستان رازی با ۳۰۰ تخت مختص بستری بیماران کرونایی است و ۱۰۰ تخت دیگر هم به آن افزوده می شود.

 وی عنوان کرد : بیمارستان رسول اکرم (ص) متعلق به تامین اجتماعی با ۲۰۰ تخت ، بیمارستان ولی عصر با ۸۰ تخت و امیر المومنین (ع) با اختصاص ۳۱ تخت به بیماران بستری کرونا و مشکوک ، اختصاص دارد.

 وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستانهای بخش خصوصی هم اینک  پای کار آمده است، افزود : ۲۰۰ تخت از ظرفیت بیمارستان خصوصی قائم (عج) ، ۵۰ تخت از بیمارستان پارس و ۱۲۰ تخت در بیمارستان خصوصی آریا نیز در حال حاضر زیر بار پذیرش این گروه از بیماران رفته است.

 وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در این شرایط جسورانه و جدی فعال شده اند، ابراز امیدواری کرد : با همراهی مردم برای جلوگیری از شیوع این ویروس شاهد مدیریت شرایط و تثبیت وضعیت باشیم .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8176

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: