رامین مهمانپرست : آمده ام تا با دیپلماسی اقتصادی معادلات را برهم زنم / بازی تکرای موجب عقب ماندگی رشت شده است

 

باز باران خبر/ رامین مهمان پرست کاندیدای مجلس از حوزه انتخابی شهر رشت ، دیپلمات ، سیاست مدار و سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه در کتاب خاطرات یک سخنگو از تجربیات دیپلماسی عمومی خود که در سال ۱۴۰۰منتشر شد و این بار با توجه به آموزه های خود گفت:

خود را پیروز انتخابات در رشت می دانم و به نفع هیچ شخصی و یا گروهی از گردونه انتخابات کنار نخواهم رفت.

 

رامین مهمان پرست نودهی که خود را یک گیلانی می داند با بیان اینکه در مقطع انتخابات رسانه‌ها می توانند تاثیر خوبی داشته باشند اظهار کرد: رسانه‌ها  با آگاهی رساندن به مردم برای رشد شهر و استان خود، فرد اصلح را انتخاب نمایند .

این کاندیدای انتخابات مجلس در رشت در کتاب خاطرات یک سفیر خود را اینگونه معرفی می کند : فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف تهران هستم . در سال ۵۸ با آموزش و پرورش، کار معلمی را در غرب تهران آغاز کرده است و در سال ۶۱ کار مطبوعاتی خود را در روزنامه رسالت شروع نموده و سال ۶۶ در نهضتهای آزادی بخش وارد وزارت امور خارجه شده است.

وی همچنین دوران سخنگویی وزارت امور خارجه را بهترین دوران کاری خود اعلام کرد و گفت: در دوره سخنگویی توانستم با رسانه‌ها، خانواده بزرگی را تشکیل دهم و با آنها مسائل مختلف را صمیمانه و با اعتماد در میان گذاشتم تا به شکل گروهی از منافع کشورمان دفاع کنیم و خیلی پاسخهای خوبی از آنها گرفتم و یکی از قویترین دورانی بود که در کار رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی تاثیرگذار بودیم.

مهمان پرست افزود، زمانی که به عنوان سفیر در لهستان بودم ، اظهار کرد: در دوران سفارت لهستان در مقطعی بودیم که اقتصاد دولتی ، لهستان را دچار مشکل کرده بود آن زمان کوموروفسکی رئیس جمهور بود،تجربیات بسیار خوبی در آن دوره بدست آمد که این تجربیات برای رفع وضع موجود ما می تواند بسیار مفید باشد.

وی با تاکید بر تاثیر استفاده از تجارب دیپلماتیک و حل مشکلات موجود در کشور اظهار کرد: ما باید از تجارب دیپلماتیک به خصوص دیپلماسی اقتصادی برای نجات وضعیت موجود کشور استفاده کنیم آنچه که مغفول مانده این است که در روابط خارجی طرح و برنامه منظم و روشنی نداریم و اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تدوین نشده است.

وی با بیان اینکه در روابط خارجی دیگردوست دائم و دشمن دائم نداریم افزود :هر کشوری که منافع ما را تامین کند از دوستان ما و هر کشوری که به منافع ما ضرر بزند جز دشمنان ما است.

مهمان پرست تاکید کرد: تجربیات با ارزشی که از نتیجه کار در کشورهای دیگر و حل مشکلات آنها کسب شده، مطابق با شرایط می توان در استان گیلان از آن بهره ببریم.

وی در ادامه به مشکلات و چالشهای موجود شهر رشت اشاره کرد و گفت: محیط زیست ، پسماند ، وضعیت ناجور رودخانه‌های زرجوب و گوهرود ،ترافیک شهری و نبود زیر ساخت های مناسب و همچنین مشکلات کشاورزان ، کاهش قیمت برنج و انبار شدن آنها در کارخانه‌ها از جمله مشکلات استان است که مردم گیلان و شهر رشت از این مشکلات رنج می برند .

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر و در دوره‌های انتخابات افرادی آمدند و وعده‌هایی برای حل مشکلات به مردم داده‌اند ، گفت : با تمام وعده ها هنوز وجود مشکلات در چهره شهر رشت وجود دارد و مردم را می آزارد .

وی در ادامه افزود: وجود رودخانه در وسط یک شهر می تواند جاذبه گردشگری، اشتغال و رونق فرهنگی و اقتصادی خوبی را برای هر شهر به وجود آورد در حالی که رودخانه‌های گوهررود و زرجوب به جای چنین شرایطی سیمای شهر رشت را نامنظر کرده اند.

وی حضور درعرصه انتخابات را بسیار با اهمیت و حیاتی عنوان کرد و گفت:

اگر می‌خواهیم مشکلات شهر و استان مان درست شود باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم باید با دقت انتخاب کنیم باید با دقت فکر کنیم و افرادی را انتخاب نماییم که تخصص ، تعهد و جایگاه اجتماعی و قوی داشته باشند. اگر برای شرکت در انتخابات بی‌تفاوت باشیم و در انتخابات به هر دلیلی شرکت نکنیم قهر کنیم و اجازه دهیم روند تکراری ادامه داشته باشد این بازی تکراری که سالها موجب عقب ماندگی شهر و استان مان شده است ادامه خواهد داشت. بازی تکراری را باید با انتخاب درست مردم به پایان برسانیم.

وی با اشاره به گرایشهای سیاسی کاندیداها در انتخابات مجلس اظهار کرد: بنده شدیدا اصولگرا هستم اما اصلاح و تحول را نیز میپذیرم با شرایط کنونی که دنیا در حال تحول است باید به دنبال تغییر و اصلاح بود.

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34773

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: