رأی به دکتر نوبخت = رأی به بهروزی گیلان او آمده همچو همیشه عمل کند به آنچه که می‌گوید

 

یادداشت/هومن رهگذر

یکی از عوامل توسعه و پیشرفت یک منطقه و بهروزی ساکنان آن با انتخاب افرادی اصلح برای قوه تاثیرگذار مقننه است. فردی که بتواند در عملگرایی توانمند، در سخنوری، دارای فن بیان و تا به نتیجه رسیدن امور پیگیر باشد.
بودند و هستند و خواهند بود افرادی که با نیت عملگرایانه خدمت به کشور و مردمان منطقه خود گام به عرصه انتخابات می‌گذارند.

دکتر محمد باقر نوبخت هم بی‌گمان از آن دسته از افراد است. مردی از جنس عمل به وعده هایش، مردی که ادبیات و اصول اصیل سخنوری را برای تحقق وعده هایش را به خوبی می‌داند و برای مردمان دیارش نهایت اهتمام را داشته است. او آمده که این راه را  تداوم بخشد.
او سخنوری عمل‌گرا ونه شعارگراست.
او پله‌های موفقیت و مدیریت را گام به گام از تدریس در آموزش و پرورش آغاز کرد و مدیر مدرسه ماندگار شهید بهشتی رشت که چهره های علمی بسیاری از آن به کشور و جهان معرفی شده، اولین تجربه مدیریتی اش بود و پس از آن مدیرکلی آموزش و پرورش کرمانشاه.
دکتر نوبخت دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه پیزلی و همچنین دکترای مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است.
سوابق دانشگاهی و تدریس در دانشگاه های بهشتی و گیلان و چاپ کتب و مقاله‌های مختلف با تخصص در رشته‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد به خوبی گواه چهره علمی اوست.
معاون پژوهش‌های اقتصادیِ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سوابق درخشانش است.
مردمان دیار گیلان نیک می‌دانند حضور چنین شخصی به عنوان یک چهره ملّی در دوره‌های مختلف به ویژه در محوری‌ترین بخش برنامه‌ریزی و بودجه‌ای کشور یعنی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور چه فرصت مغتنمی بود که نفع بسیاری به گیلان و گیلانیان رسانید.
اقدامات ارزشمند و مانایی از دوران وی در سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای گیلانیان به یادگار مانده است.
ای کاش به مانند سایر استان‌هایی مانند اصفهان و مازندران و کرمان … که به خوبی از فرصت حضور یک فرد از دیارشان در سطح ملی بهره بردند گیلانی‌ها هم بیشتر بهره می‌بردند که گاهی اینطور نبود.
دکتر نوبخت سخن‌ها و تهمت‌هایی مانند اینکه اعتبارات صرفاً به گیلان تخصیص می‌یابد را به جان خرید در حالی که عدالت سر لوحه توزیع اعتبارات از سوی وی بود و هدفش فقط خدمت بود و بس.
نیک می‌دانیم که اگر  پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات به موقع از سوی دکتر نوبخت نبود پروژه عظیم راه آهن قزوین به رشت دیرتر به  به سرانجام می‌رسید و یا هنوز هم افتتاح نشده بود و تراژدی راه آهن رشت- کاسپین و رشت- انزلی را پیدا می کرد!
او پیگیر سایر پروژه‌های دیگر هم بود که با پیگیری‌ها پیشرفت قابل توجهی داشت اما هنوز به اتمام نرسیده است!
شنیده‌ها حاکی از رسیدن راه‌ آهن به انزلی است که تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که بخش اعظم آن همان سال آخر خدمت دکتر نوبخت آماده بود و  شاید اگر وی چند ماه دیگر در سمت ‌اش بود پروژه زودتر آماده بهره‌برداری می‌شد و شاید اگر همراهی بیشتر نمایندگان وقت بود تعداد پروژه‌ها بسیار بیشتر هم می‌شد.
جایگاه نمایندگی برای پیگیری و تحقق امور جایگاه ارزشمندی است و شاید اگر در بین نمایندگان وقت کسی مانند دکتر نوبخت بود می‌توانست از حضور یک گیلانی در سطح ملی برای بهروزی گیلان بیشتر بهره ببرد.
دکتر نوبخت هر چه بود نشان داد که می‌تواند و اکنون که وی گام در عرصه انتخابات برای خدمت به مردمان دیار خودش گذاشته حتماً به واسطه ارتباط موثر و وسیع اش با چهره‌های ملی در سطوح مختلف اجرایی و قضایی با هر گرایش و از هر حزب و جناحی می‌تواند همچو گذشته اعتبارات را جذب و برنامه‌ها و پروژه‌ها را اجرایی کند.
اما نمایندگی دکتر نوبخت و آشنایی با دغدغه‌های مردم:
دکتر نوبخت به واسطه چهار دوره نمایندگی مجلس و حضور در سطوح مختلف اجرایی و مدیریتی با مسائل و دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه به خوبی آشناست و همواره درصد رفع آنها برآمده و چه خوب است دستاوردهای دوران نمایندگی مجلس وی برای نسل جوان بازخوانی شود.
اینکه دکتر نوبخت طی چهار دوره نمایندگی مجلس از شهرستان رشت چه اقداماتی انجام داده احتمالا نسل جدید جوان ندانند چرا که مانند امروز فضای مجازی و رسانه ای گسترده نبود اما پدران و مادران میانسال و پا به سن گذاشته خوب به خاطر دارند که وی چه کارهایی موثر و ماندگاری انجام داد.
ولی همین نسل جوان به واسطه رسانه و فضای مجازی هم که شده دکتر نوبخت را خوب می‌شناسند و از او به عنوان سخنگویی کاربلد و رئیس برنامه و بودجه توانمند یاد می‌کنند و می‌دانند که او با تجربه و هوش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی و… می‌تواند راه بهروزی مردمان دیار رشت و خمام باشد.

بیایید مثبت اندیش باشیم و ببینیم او برای گیلان و گیلانی‌ها چه کرده است.
دکتر نوبخت کوله باری از تجربه و عملگرایی است که باید از تجارب گران‌بهای او در جهت توسعه و بهروزی با همراهی جوانان بهره برد.
بیایید هدف همه کمک و خدمت باشد، اینگونه شاهد حضور پررنگ تر و مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.
رای من و رای تو می شود رای ما و
رای ما راه بهروزی شهرستان های رشت و خمام و حتی کل گیلان خواهد بود.
دکتر نوبخت محبوب نسل گذشته و امروز گیلان آمده که تدوام‌بخش راه خدمت خالصانه برای تحقق آینده بهتر مردمان دیار رشت و خمام باشد.
پس وعده ما ۱۱ اسفند با رأی به دکتر نوبخت برای بهروزی و موفقیت گیلان

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34870

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: