دیدار رئیس کمیسیون عمران،حمل ‌نقل و ترافیک شورای شهر رشت با مدیرعامل شرکت گاز گیلان

باز باران خبر/ محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در راستای بررسی و حل مشکلات املاک نسقی فاقد انشعاب گاز شهری با مهندس عیسی جمال نیکویی مدیر عامل شرکت گاز گیلان دیدار کرد.

محسن سماکچی در این دیدار با اشاره به تعدد و کثرت املاک نسقی شهر رشت گفت: با حل مشکل املاک نسقی در زمینه برخورداری از گاز شهری علاوه بر کاهش تعداد مراجعات مردمی به شرکت گاز و شهرداری های مناطق ، شاهد افزایش رضایت شهروندان خواهیم بود.

وی افزود: مشکل عمده املاک نسقی اینجاست که در مناطق کم برخوردار مالکان برخی املاک نسقی، که شامل بند ت هستند نگرانند که در صورت مراجعه مشمول جرائم سنگین شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شایسته است تا شهرداری برای حل این مشکل شهروندان راهکار مناسبی ارائه دهد.

محسن سماکچی تصریح کرد: برای شهرسازی موفق ابتدا باید زیرساختهای عمرانی در مناطق شکل گیرد و شورای شهر نیز در تعامل با سایر ادارات خدمات رسان و توزیع به موقع انشعابات آب و برق و گاز و… برای محلات همراه و حامی شهروندان خواهد بود.

در ادامه مهندس عیسی جمال نیکویی اذعان کرد: شرکت گاز گیلان، مطابق دستور نهادهای بالادستی، در راستای اجرای بند «ی» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بر اساس نامه مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، نسبت به واگذاری اشتراک غیر دائم به املاک فاقد پروانه برای متقاضیانی که امکان استفاده از علمک موجود را دارند (بدون لحاظ نمودن قدمت بنا و فارغ از سال ساخت)، اقدام می نماید.

وی همچنین اشاره کرد: برای گازرسانی به ساختمان های فاقد انشعاب و علمک نیز، متقاضیان باید مجوز حفاری را از مراجع ذیصلاح ( شهرداری) دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه اکثر املاک نسقی در معابر خاکی احداث شده اند، گفت: بنا به اظهارات شهروندان مراجعه کننده به شرکت گاز ، شهرداری برای حفاری معابر خاکی هزینه دریافت نمی کند، لذا از آنجایی شهرداری مرجع صدور مجوز حفاری در معابر شهری است ضرورت دارد تا همکاری های لازمه در راستای صدور مجوز حفاری بعمل آید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33943

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: