دکتر نوبخت در اجتماع مردم خمام:  وضعیت برنجکاران گیلانی دردآور و واقعا نگران کننده است 

 

باز باران خبر: دکتر محمد باقر نوبخت، کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستانهای رشت و خمام  با حضور  در اجتماع مردم شهر خمام گفت: ۴ سال پیش همین اتفاقی که امروز  برای برنج رخ داد و باعث نگرانی و نارضایتی کشاورزان شد وجود داشت ولی دولت  در آن زمان موضوع را مدیریت کرد و با رفع مشکلات ، نگرانی ها را برطرف کرد.

دکتر نوبخت افزود: آن مقطع بلافاصله وزیر جهاد کشاورزی را فراخواندم و با کمک وزارتخانه و دولت  مکلف کردیم که شرکت های تعاونی موظفند برنج ها را تفاهمی و نه تنظیمی از کشاورزان رنج کشیده خرید کنند و از طرفی از واردات برنج از تمامی گمرکات کشور را ممنوع کردیم.

 

وی اصافه کرد: مشکلات زراعت برنج را می شناسم و از همه شرایط و قوانین حمایتی آن نیز باخبرم و امروز کشاورزان گیلانی مطالبه به حقی دارند و باید با حمایت از  آنها و خرید  محصول برنج از واردات برنج خارجی ممانعت کنیم؛ چرا که در حال حاضر وضعیت برنجکاران گیلان واقعا نگران کننده است.

دکتر نوبخت در ادامه خاطر نشان کرد: دولت اگر می خواهد به کشاورز کمک کند نباید تا این میزان ناسنجیده برنج وارد می کرد؛ دولت باید جلوی واردات برنج را بگیرد و از زیان دیدن بیشتر کشاوزان جلوگیری نماید، البته با این حجم از واردات دیگر ممانعت هم در این مقطع کارساز نخواهد بود!

وی در خاتمه یاد آورشد: درحال حاضر دولت باید برنج‌ها را به فوریت و توافقی از برنجکاران خریداری کند تا کمی از آلام آنها کاسته شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34782

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: