دو نکته و ۱۵ توصیه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عزاداران حسینی

دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عزاداران حسینی خواست بمنظور پیشگیری از شیوع کرونا ،خود را ملزم به رعایت دو نکته و ۱۵ توصیه بدانند.

به گزارش باز باران خبر؛ فیروز نصیر زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتشار متنی تحت عنوان دونکته و پانزده توصیه ،اعلام کرد:که تعداد بیماران بستری کرونا در استان گیلان از مرز ۳۷۰ نفر گذشت. نظر به جانفشانی کادر درمان و مدافعین سلامت، انتظار اینست که مردم به دو نکته مهم توجه کنند:

الف) میزان تاب آوری کادر درمان: چون در طی ۶ ماه گذشته غبار خستگی بر تن آنها نشسته و تعداد کثیری از آنها هم خود گرفتار شده اند.
ب) امکانات درمانی تاکنون پاسخگوی نیاز بیماران بوده است، اما اگر این معادله به هم بخورد و میزان عرضه و تقاضای خدمت برابری نکند، این معادله نابرابر به نفع کرونا تمام خواهد شد .
لذا از شهروندان استدعا داریم که در این ایام پرشور حسینی موارد ذیل را همچنان مورد توجه قرار دهند:
۱: هیئات محترم تمام پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده اجباری ماسک ، فاصله گذاری ۲ متری از چهار طرف، گند زدایی سطوح و ضد عفونی دستها را در دستور کار داشته باشند .
۲: چنانچه ظرفیت فضای عزاداری پر شد، بخاطر حفظ سلامتی عزاداران ، محترمانه از ورود دیگر علاقمندان جلوگیری شود.
۳: در زمان اتمام مراسم، برای خروج افراد از محل، تجمعی صورت نگیرد و افراد با حفظ فاصله محل را ترک کنند.
۴: افراد مسن، کودکان، بیماران دارای نقص ایمنی و خانمهای باردار از حضور در هیئات خودداری و از طریق گیرنده های صوتی و تصویری در منزل با عزاداران همراه شوند.
۵: از تجمع افرادی که برای تماشای عزاداران حضور پیدا می کنند، جدا خودداری شود ( مخصوصا اینکه بصورت فشرده و در هم تنیده حضور دارند )
۶: استفاده از ادوات عزاداری مثل طبل ، سنج و زنجیرهای عمومی ممنوع است . استفاده از این ادوات و ابزارها بسیار خطرناک است .
۷: عزاداران حسینی باید بصورت ثابت و بدون حرکت عزاداری کنند و از جابجا شدن بپرهیزند.
۸: بهترین شیوه توزیع نذورات بصورت خشک است و غذا باید بصورت بیرون بر و به درب منازل ارسال شود و از تجمع برای دریافت غذا جدا خودداری شود .
۹: از جابجایی هیئات و دستجات در ایام تاسوعا و عاشورا جدا خودداری شود .
۱۰ : زمان عزاداری در ابام تاسوعا و عاشورا حداکثر ۲ ساعت است که لازم است رعایت شود.
۱۱: از شهروندان عزیز مقیم دیگر شهرها ملتمسانه استدعا میشود برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این ایام، از سفرهای غیرضرور به شهرستان خود، خودداری و به زمان دیگری موکول کنند. تا با حذف این ویروس منحوس، در سالهای آینده عزاداری امام حسین (ع) پرشورتر برگزار شود.
۱۲ : تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان، بستگی به رفتار های هوشمندانه در رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.
۱۳: پیشنهاد میشود که نذورات خود را در کنار کمک های مومنانه و مواسات به سمت و سوی نذر ماسک و خرید مواد ضد عفونی برای فقرا و نیازمندان سوق دهید.
۱۴ : رابطین و مسوولین بهداشت که برگزیده از خود هیئات هستند، نهایت دقت را در اجرای پروتکل های بهداشتی داشته باشند.
۱۵: برای محو این ویروس نحس و برگشتن آرامش و زندگی عادی و سلامتی مردم دعا کنیم و بخصوص مدافعین سلامت را از دعای خیر خود محروم نکنید.
یادمان باشد که رهبر فرزانه انقلاب و همه مراجع عالیقدر نیز خود را مقید به رعایت نظر کارشناسی و تخصصی حوزه بهداشت دانستند و سید و سالار شهیدان نیز در شب عاشورا مهمترین محور تصمیم خود را حفظ سلامتی یاران خود قرار داد .
 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12523

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: