دستگیری عاملین بارگزاری لایو های مجرمانه اینستاگرامی

باز باران خبر : رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی و دستگیری متهمانی که اقدام به برگزاری لایوهای غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتای گیلان، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در تشریح این خبر گفت: در پی رصد فضای مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام افردی که اقدام به پخش زنده با موضوعات مجرمانه غیر اخلاقی می کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی از دستگیری یک مرد ۲۹ ساله و یک زن ۲۳ ساله با هماهنگی مقام قضایی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مستندات به دست آمده و اظهارات متهمین، مشخص شد این افراد جهت معروف شدن و کسب درآمد اقدام به انتشار فیلم هایی به صورت نامتعارف در اینستاگرام کرده‌اند.رئیس پلیس فتا گیلان بیان داشت : در نهایت پرونده تکمیل و بهمراه متهمین دستگیرشده جهت ادامه سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

وی اضافه کرد: هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا فساد، تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، مجرم خواهد بود و به حکم مجازات پخش فیلم های غیر اخلاقی، عکس ها و محتویات مستهجن، محکوم خواهد شد. سرهنگ نقی‌مهر تصریح کرد : پلیس فتا رسیدگی به این گونه جرایم را در اولویت ماموریتی خود قرار داده و تاکنون تعدادی از این تارنماها مورد شناسایی قرار گرفتند و برخورد با مرتکبان این‌گونه جرایم در حال اجراست.

این مقام سایبری از تمام کاربران فضای مجازی خواست: ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری و هنجارهای کشور در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice. بخش فوریت سایبری به این پلیس گزارش کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26567

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: