دستور رئیس جمهوری برای تأمین اعتبار همه پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی/ کتابخانه مرکزی رشت ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

باز باران خبر/ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ در حیاط دولت در گفتگو با خبرنگاران از دستور رئیس جمهوری برای تأمین اعتبار همه پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفتگو کرد و از دستور رئیس جمهوری برای تأمین اعتبار همه پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب خبر داد.

وی افزود: بر اساس این دستور سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین اعتبار تمام طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور را برعهده خواهد داشت.

رئیس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای گفت: بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی داریم که حدود ۸۰ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اسماعیلی در پایان گفت: امیدوارم با این دستور آقای رئیس جمهور، تا پایان دولت بتوانیم بخش عمده‌ای از این ۳۰۰ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و اثرات ممتاز فرهنگی در کشور بر جای خواهد گذاشت.
گفتنی است کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با پیشرفت۹۵ درصدی، با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸هزار و ۱۵۳مترمربع و دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، ساختکده، اتاق علم، بخش ویژه سالمندان، بخش مطالعه اختصاصی، بخش پژوهشگران، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش نشریات، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب، بخش ویژه پایگاه های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و نمازخانه می باشد که از عملیات کلنگ زنی آن در سال ۱۳۸۳ تاکنون در حال احداث و تکمیل می باشد.
همچنین ۱۱ پروژه دیگر کتابخانه ای در استان گیلان با پیشرفتی ۱۰ تا ۷۰ درصد توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان در دست احداث و تکمیل است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33682

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: