دبیرخانه نخستین جشنواره «آب و رسانه» در شرکت منابع آب ایران آغاز به‌کار کرد

باز باران خبر/ دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری «آب و رسانه» از امروز سوم تیرماه در شرکت مدیریت منابع آب ایران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، نخستین جشنواره سراسری «آب و رسانه» با عنوان «شتاب در تغییر برای حل بحران آب» ۲۳ خردادماه جاری طی فراخوانی اهل قلم و رسانه را به تدبر و تعمقی دوباره در مسائل مبتلابه مایه حیاب بخش «آب» فراخواند تا در قالب‌های متعدد اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی اهمیت آب را در اقلیم عمدتاً خشک و نیمه خشک سرزمین پهناور ایران بار دیگر به تصویر کشیده و همگان را به تلاش و مشارکتی مضاعف در مدیریت و بهره‌برداری از منابع محدود آبی کشور دعوت کنند.
این جشنواره توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در رشته‌های گزارش خبری، تیتر، مصاحبه و گفت‌وگوی تفصیلی، یادداشت و سرمقاله، عکس و گزارش تصویری، طنز و کاریکاتور، گزارش ویدئویی و صوتی (رادیو و تلویزیون)، محصولات چندرسانه‌ای (اینفوگرافیک، موشن گرافیک و فتوکلیپ) برای دریافت آثار فراخوان داده است.
بر این اساس ۸ محور با موضوعاتی چون وضعیت برداشت آب از منابع زیرزمینی و ضرورت تغییر در آن، تغییر اقلیم و ضرورت انطباق با کم‌آبی و ارتقای بهره‌وری، اصلاح الگوی مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی با اتکا به شیوه‌های بهره‌ورانه اقتصاد، معیشت و تغییر در روند مصرف آب در بخش کشاورزی، رویکردهای حکمرانی آب در کشور و مسیرهای تغییر برای بهبود حکمرانی، جایگزینی آب‌های نامتعارف در بخش شرب و کشاورزی و جایگزینی آن با منابع ارزشمند سطحی و زیرزمینی، تجربیات حکمرانی آب در دیگر کشورها و راهکاری برون‌رفت از چالش‌های موجود، تامین آب شرب و چالش‌های آن برای آبرسانی به کلانشهرها و روستاهای کشور آب در برنامه‌های توسعه کشور و جایگاه آن در برنامه هفتم توسعه و سرانجام ا‌قتصاد پساب و جایگزینی آن در بخش صنعت و کشاورزی صنعتی، دستمایه تولید آثار ارزشمند اصحاب رسانه قرار گرفت.
بر اساس فراخوان جشنواره، آثاری که از ۲۷ خرداد تا ۲۷ مرداد  1402تهیه و منتشر شده باشند، می‌توانند از طریق ارسال و بارگذاری در وب‌سایت اختصاصی به آدرس https://event.nww.ir/ به رقابت در این جشنواره بپردازند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت به برگزیدگان اول تا سوم در هر رشته جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.
بر این اساس، دبیرخانه جشنواره سراسری آب و رسانه از امروز سوم تیرماه با هدف مدیریت و انجام فعالیت‌های اجرایی جشنواره، همکاری با کمیته علمی، تهیه و تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی و همچنین پاسخگویی به پرسش شرکت کنندگان، آغاز به کار کرده است.
علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره جهت طرح پرسش‌های مطرح می‌توانند با همکاران دبیرخانه در شرکت منابع آب ایران به شماره تلفن‌های ۴۳۶۸۰۰۲۴-۰۲۱ و ۴۳۶۸۰۰۳۰-۰۲۱ (آقای اسکویی و خانم ناظمی نیا) تماس حاصل کنند

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31333

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: