داوران سی‌ویکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان معرفی شدند

حمیدرضا نعیمی، رضا مهدی‌زاده و لیلی عاج به‌عنوان داوران سی‌ویکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان معرفی شدند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حمیدرضا نعیمی، متولد ۱۳۵۳ سرپل ذهاب؛ نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر است.

وی تا کنون جوایز متعددی از جمله جایزه ویژهٔ فیلمنامه‌نویسی برای فیلمنامه بلند داستانی «مخمصه» از یازدهمین جشنواره بین‌المللی روستا، جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از دوازدهمین جشنواره سراسری دانشجویان برای نمایشنامه «وعده‌گاه نهنگ‌ها»، لوح تقدیر به‌عنوان نمایشنامه‌نویس فعال در «روز جهانی تئاتر»، جایزهٔ اول نمایشنامهٔ اقتباسی برای نمایش «مکبث» از بیست و سومین جشنوارهٔ بین‌المللی فجر، جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از اولین جشنوارهٔ سراسری نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان برای نمایشنامه «قصهٔ خوب خدا» و جایزهٔ نمایشنامه‌نویسی برتر از سومین جشنواره تئاتر ماه برای «امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند» را دریافت کرده است.

نعیمی، سال گذشته نیز در سریال بانوی سردار به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی ایفای نقش کرد.

رضا مهدی‌زاده، متولد ۱۳۵۷ کرج؛ فارغ‌التحصیل کارشناسی طراحی صحنه از دانشگاه هنر تهران، کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش از دانشگاه تربیت مدرس، کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران و مدیر گروه کارشناسی ارشد کارگردانی پردیس دانشگاه هنر تهران است.

وی، ترجمه کتاب‌های «آشنایی با صنایع صحنه» و «هندسه صحنه؛ ماهیت طراحی صحنه چیست» و نگارش مقاله‌های «اندیشه استعاری در طراحی صحنه»، «در فضا و مکان دراماتیک» و «ماهیت عملکرد فضا در طراحی صحنه با تأکید بر شیوه کنشگر» را به انجام رسانیده است، همچنین عضو انجمن طراحان صحنه و لباس خانه سینمای ایران، انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر ایران می‌باشد.

مهدی‌زاده، طراحی صحنه و لباس در فیلم‌های سینمایی «محاکمه در خیابان» و «کارگر ساده نیازمندیم» را به عهده داشته است همچنین طراحی صحنه در بیش از ۷۰ اثر نمایشی در سالن‌های حرفه‌ای تهران از جمله نمایش‌های «باغ دلگشا»، «فاوست»، «سقراط»، «دایی وانیا»، «دن کامیلو» و «ترور» در سالن اصلی تئاتر شهر، همین‌طور طراحی اپراهای «فلوت سحر آمیز» و «هانسل و گرتل» در تالار رودکی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

وی، حضور و اجرا در ۱۲ جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی در خارج از ایران از جمله: آرلکین روسیه، روهر آلمان، فتال لیسبون پرتغال، ساسپنس انگلستان، همچنین دریافت جوایز معتبر ملی و بین‌المللی از جمله دریافت تندیس بهترین طراحی صحنه از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای طراحی صحنه نمایش‌های «ترور» و «هیچکس نبود بیدارمان کند» و… را نیز در کارنامه افتخارات هنری خود دارد.

لیلی عاج متولد ۱۳۵۷ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی آثار متعددی را در حوزه تئاتر، و تلویزیون نوشته و کارگردانی کرده است. از آثار او می‌توان به «شب»، «فکاهی نامه‌ی یک زن»، «باله روی سطرهای بی‌معنی»، «خواب زمستانی»، «قند خون»، «خاموشان»، «کمیته نان» و… اشاره کرد.

عاج توانست با «سالی که دو بار پاییز شد» در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر خود را به عنوان نمایشنامه‌نویس برگزیده معرفی کند.

سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان با مسئولیت اجرایی انجمن هنرهای نمایشی استان و به منظور رشد و توسعه تئاتر با توجه به هویت ایرانی، قومی، منطقه‌ای و جغرافیایی، از نهم تا دوازدهم آبان‌ماه جاری در رشت برگزار می‌شود.

هفت اثر نمایشی؛ «تئوری توطئه» به کارگردانی جواد لاله‌دوست از بندر انزلی، «سواران دریا» فاطمه مولودی از رودسر، «سپندارمز» نیما جهان‌بین، «پری» مهرداد آبسالان، «کیفر یا خیلی خیلی خصوصی» وحید درویشی، «الیور توئیست» محمد پورجعفری و «موبی دیک» مهیار وقاری از رشت در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

شایان ذکر است؛ آئین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان «بزرگداشت استاد فقید فرهاد پاک‌سرشت» همزمان با آئین افتتاح سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان، صبح روز پنجشنبه نهم آبان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4603

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: