دانشگاه گیلان به لحاظ علمی باید در کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند

 

باز باران خبر/ نشست مسئولان و اساتید دانشگاه گیلان با رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست مسئولان و اساتید دانشگاه گیلان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با قدردانی از زحمات اساتید و مسئولان دانشگاه گیلان اظهار داشت: دانشگاه گیلان از دانشگاه های برتر کشور است و از ابعاد علمی و فرهنگی دارای سطح ممتازی است.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی برای هدایت و راهنمایی دانشجویان برگزیده شده اند تصریح کرد: دانشگاه باید همواره تلاش کند تا حرکتی رو به جلو داشته باشد و نباید کیفیت را فدای کمیت کند.

رئیس شورای قضایی استان نوآوری در دانشگاه را دارای اهمیت ویژه ای دانست و گفت: هر دانشگاه باید در مسائلی نوآوری داشته باشد که سایر دانشگاه ها فاقد آن باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید مسلط به امور سیاسی باشد اظهار داشت: دانشجویان باید ضمن فراگرفتن دانش سیاسی هوشیار بوده و در حوزه های تحقیق و پژوهش به دور از جریان های سیاسی و سیاست زدگی باشند.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاه در راستای کمک و خدمت به کشور بهره بگیریم ابراز داشت: در استان گیلان چالش های متعددی در حوزه مسائل زیست محیطی مانند آلودگی آب، پسماند و فاضلاب های شهری وجود دارد که نیازمند کار پژوهشی و علمی درست و متقن است.

وی عبور دو رودخانه گوهر رود و زرجوب در شهر رشت را فرصتی طلایی در جهت زیبایی شهر، ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه رودخانه و جذب توریست دانست و ابراز داشت: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح هم اکنون این دو رودخانه به تهدیدی برای استان تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در ادامه تصریح کرد: اهمیت پژوهش علمی و ساختاری در برخی آسیب های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی و خشونت غیر قابل انکار و اثر گذار است و ضروری است که در اولویت پژوهش های دانشگاه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پایان نامه ها و رساله ها باید بومی سازی شده و به سمت نیازهای اجتماعی سوق داده شود گفت: بسیاری از پایان نامه ها و تحقیقات هیچ مشکلی از مشکلات کشور و استان را حل نمی کند و کاربردی در جامعه ندارد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان حرکت به سمت تولید علم را نیاز کشور دانست و اظهار داشت: تولید علم فقط اختراع دستگاه و وسیله نیست و تولید راهکارهای برون رفت از معضلات به نوعی تولید علم در جامعه است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33205

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: