داشتن بیمارستان جنرال در گیلان بزرگ‌ترین دغدغه مشترک اصحاب رسانه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان است

باز باران خبر/ دکتر آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار گفت : همواره ارتباط خوبی بین ما و اصحاب رسانه بوده و خواهد بود و به دلیل زحمات شما عزیزان به خصوص در دوران کرونا در کنار کادر بهداشت و درمان توانستیم توفیقاتی در استان گیلان پیدا کنیم .

وی عنوان کرد؛ خوشبختانه رسانه‌ها و مطبوعات در گیلان همسو با دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطالبه و دغدغه‌ای جز ارتقای نظام سلامت و برقراری عدالت ندارند.

وی با اشاره به چالش های استان گیلان تاکید کرد : ابر چالش ما در گیلان رشد جمعیت است و اگر تا ۵ سال آینده از چاله جمعیتی بیرون نیاییم ۲۰ سال آینده کادر بهداشت و درمان ، نخواهیم داشت .

آشوبی در ادامه افزود : استان گیلان سالمندترین استان کشور است و این یعنی بار بیماری و بار بهداشت افزایش می یابد و سالمندی یعنی دیابت ، فشار خون و انواع و اقسام بیماری های دیگر ازجمله سرطان ها .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : ما با جمعیت دو و نیم میلیون نفر در گیلان سالانه حدود شش تا هفت هزار نفر سرطان جدید داریم و این موضوع نیز یکی دیگر از چالش های ماست .

وی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی بخش بهداشت و درمان در شان استان گیلان نیست عنوان کرد : فضای فیزیکی ما فرسوده است و ما در گیلان بیمارستان جنرال نداریم و وقتی بیمارستان جنرال نداریم مجبوریم بیمار را از این بیمارستان به آن بیمارستان ببریم، در واقع بیمارستان جنرال مسیر خدمات رسانی حوزه سلامت را تسهیل و شفاف می کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد : رشد جمعیت و داشتن بیمارستان جنرال در گیلان بزرگ‌ترین دغدغه مشترک اصحاب رسانه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان سالمندترین استان کشور است ، یادآور شد : تمام استانهای کشور بیمارستان جنرال دارند ولی استان گیلان ندارد .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31997

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: