خواندن این کتاب شدیدا می تواند به رشد فردی شما کمک کند

باز باران خبر/ کتاب هنر شفاف اندیشیدن به خاطر نویسنده بسیار خوب رولف دوبلی و مترجم معروف آن عادل فردوسی پور جزو پرفروش ترین کتاب های ایران در سال ۱۴۰۰ می باشد. این کتاب درباره خطاهای رایج ذهنی است که در بعضی مواقع موجب می شود ما تصمیم های غلطی بگیریم . نویسنده کتاب خوانندگان را با این پرسش که ” آیا همیشه تصمیمات درستی می گیریم؟ ” مواجه می کند . تصمیمات ما همیشه تابع ذهن ماست و ذهن ما هم همیشه درگیر انواع خطاهای شناختی است.

این کتاب در سال ٢٠١٣ پرفروش ترین کتاب سال آلمان شناخته شده است.دوبلی در کتاب هنر شفاف اندیشیدن، خطاهای رایج ذهن انسان را در ۹۹ فصل توضیح داده است.

این اثر بعد از منتشر شدن به سرعت به چندین زبان دنیا ترجمه شد و مورد استقبال خوانندگان کتاب‌ های روانشناسی و روان‌شناختی قرار گرفت. «رولف دوبلی» در این نوشته خود با زبانی روان و ساده، رفتار انسان را کنکاش می‌کند و به او یاداور می‌شود که احتمالا بسیاری از تصمیمات او شفاف و صادقانه گرفته نشده است.

«رولف دوبلی» در کتاب هنر شفاف اندیشیدن به مخاطبین یاد می‌ دهد که چنان‌چه بتوانند خطاهای ذهن خود را شناسایی کنند و به خودشناسی برسند، می‌ توانند در زندگی تصمیم‌های آگاهانه‌تر و منطقی‌ تری بگیرند و به موفقیت نزدیک‌ تر شوند.

به نظر شما تعداد آدم‌هایی که بر اثر سقوط هواپیما می‌میرند بیشتر است یا آدمایی های که به دلیل بیماری از جمله سرطان، سکته مغزی فوت می‌شوند؟ پاسخ سوال اغلب ما سقوط هواپیما است ولی این طور نیست. پس چرا اغلب مردم معتقدند برخلاف آن درست است؟ چون آن‌ها در حافظه‌ ما در دسترس هستند.ما اغلب در ذهن خود چیزهای ساکت یا نامرئی را کوچک می‌دانیم و فکر پیشامدهای پرزرق و برق و جذاب، برای مغز ما در دسترس‌تر است. در این‌جا ذهن ما با استفاده از چیزهایی که به اندازه کافی تکرار شدند و برای مغز ما در دسترس هستند، جدا از درست یا اشتباه بودن آن‌ها جهت‌گیری می‌کند و دنیا را با همان نتایج می‌بیند حتی در صورتی که درست نباشد.به نظر شما می‌شود در یک شهر غریبه زندگی کنید و نقشه آن شهر را نداشته باشید و در عوض از نقشه شهر خود برای آن‌جا استفاده کنید؟ خنده‌ دار است! ولی این همان خطای در دسترس بودن است که ذهن ما اطلاعات اشتباه را به نبود اطلاعات ترجیح می‌دهد. بنابراین بهتر است مراقب ورودی‌ های ذهن خود باشید و اجازه ندهید این خطا برای ذهن شما رخ دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=23315

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: