حضور هوشمندانه در بازار سرمایه یک الزام برای موفقیت است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : حضور هوشمندانه و با دانش تحلیل در بازار سرمایه یک الزام برای موفقیت است.
به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در سمینار اموزشی بورس و سرمایه گذاری در دانشگاه پیام نور رشت افزود : شناخت از بازار سرمایه و چگونگی پیگیری و مواجهه شدن با آن نیازمند برخورداری از دانش فنی و افزایش سواد اقتصادی و تحلیلی در این زمینه است.
وی اظهار داشت : برای موفقیت در این بازار نیازمند آموزش های مهارتی هستیم و سرمایه گذاران باید بتوانند فضای اقتصادی و تغییرات بازار بورس را بر اساس واقعیت ها بررسی و تحلیل و تصمیم گیری کنند.
به گفته وی ، در شرایط امروز با توجه به سیاست های دولت شاهد استقبال خوبی از سوی جامعه در سرمایه گذاری در این بازار هستیم اما باید توجه داشته باشیم که برای نتیجه گیری مطلوب می بایست نگاه بلند مدت به سرمایه گذاری در این بازار داشت .
وی اضافه کرد : برگزاری سمینار ها و کار گروههای آموزشی می تواند در جهت دهی سرمایه گذاران و آشنایی آنان با واقعیت های بازار بورس و همچنین افزایش قدرت تاب آوری در مقابل زیان ها و تصمیم گیری های مناسب بسیار با اهمیت و اثر بخش باشد.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : افزایش قدرت خرید خانوارها ، رشد تولید ملی ،افزایش سرمایه گذاری ، اجرایی شدن سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی ، رونق گرفتن فضای کسب و کار از دلایل پشتیبانی دولت از بازار سرمایه است.
وی ادامه داد : سپردن اقتصاد به مردم و هدایت منابع مالی در اختیار آنها در بازارهای سرمایه گذاری مطمئن سیاستی کلی است که دولت دنبال می کند اما در این میان این مردم هستند که باید هوشمندانه از این ظرفیت و فضای ایجاد شده بهره مند شوند.
رنجکش افزود : شاید تحلیل های بسیاری در خصوص بازار بورس در شرایط امروز ارائه شود اما باید بدانیم که لازمه موفقیت در هر کاری برخوردار بودن از دانش و مهارت است ودر این زمینه نباید به شانس متکی بود بلکه بازار سرمایه را می بایست با دانش تحلیلی پیشگویی و برنامه ریزی کرد.
وی یادآور شد:، شاید برای همه افراد بهرمند از دانش و مهارت امکان پذیر نباشد که در این زمینه استفاده از کارشناسان و افراد و کار گزاران خبره می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
وی تاکید کرد : سرمایه خرد در اختیار مردم در بازارهای هدف می تواند موجب جهش در تولید و رونق اقتصادی شود ودر این میان هدایت صحیح این سرمایه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در این سمینار که از سوی موسسه ایرانیان و با حضور افراد مختلفی از کارمندان بانک ها و مراکز اقتصادی برگزار شد چند تن از اساتید به ارائه دیدگاههای تخصصی خود پیرامون بورس پرداختند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11704

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: