حضور استاندار گیلان در نشست بررسی عملکرد اعتبارات تبصره ۱۸ به ریاست وزیر کشور

باز باران خبر/ استاندار گیلان در نشست استانداران سراسر کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی و بانک ها در وزارت کشور شرکت کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، نشست بررسی عملکرد اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و گزارش اقدامات جذب اعتبارات این قانون در بودجه سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه به ریاست دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسدالله عباسی استاندار گیلان و دیگر استانداران سراسر کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی و بانک ها در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

دکتر وحیدی در این نشست با اشاره به مسئولیت استانداران در زمینه ایجاد اشتغال پایدار گفت: مسئولیت باید در کنار امکانات باشد و پرداخت به موقع تسهیلات و منابع باید اولویت برنامه همه دستگاه ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت و اولویت ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل‌کرده، اظهار کرد: موضوع بحث در نشست امروز نحوه تخصیص و استحصال منابع پیش بینی شده از جمله اعطای تسهیلات قرض الحسنه و اشتغالزایی بود .

وزیر کشور با اشاره به اینکه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۸۰ همت در این راستا پیش بینی منابع شده است، افزود: نحوه وصول این منابع و ابلاغ بانک های استانی برای جذب این منابع و تصمیم های که لازم است برای بهبود عملکرد در راستای تبصره ۱۸ انجام شود در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی اقدامات انجام شده در راستای اشتغال زایی از محل منابع تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ را مناسب توصیف کرد و اظهارداشت : عملکرد بهتر دستگاه ها و نهادهای حمایتی از محل تبصره ۱۸ می تواند ظرفیت اشتغالزایی و توسعه را در استان ها بهتر کند .

دکتر وحیدی موضوع رفع مشکل اشتغال افراد تحصیل‌کرده را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: در جلسه امروز پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مطرح شد که این مهم در جلسه پیش روی شورای عالی اشتغال برای تصویب پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به نقش و اختیار استانداران برای جذب و صرف منابع و تسهیلات گفت : این منابع و ظرفیت ها باید در مسیر روشن توسعه و پیشرفت استان ها به کار گرفته شود.

*تحقق وعده دولت در ایجاد یک میلیون شغل

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اقدامات استانداران در زمینه ایجاد اشتغال را کم نظیر خواند و گفت : راستی آزمایی های انجام شده نشان می دهد که دولت مردمی به تعهد خود یعنی ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در ۲ سال اخیر عمل کرده است .

وی پایه تحقق رشد هفت درصدی را ایجاد اشتغال عنوان کرد و اظهار کرد: ظرفیت های کشور بیشتر از عملکردها است. به روایت مرکز آمار ایران در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است. ظرفیت منابع انسانی و سایر منابع در کشور بی نظیر است و نباید هدر رفت منابع داشته باشیم.

تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان ها است که در نشست امروز استانداران ضمن اظهار نظر در این راستا به برخی مسایل و مشکلات جذب تسهیلات در سال ۱۴۰۱ و سال جاری اشاره کردند و پیشنهادیی از جمله در مورد شفافیت در تسهیلات تبصره ۱۸، ایجاد یک سامانه برای بهبود عملکردها و پاسخ گویی بانک ها برای ارائه تسهیلات ارائه کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34124

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: