حجاب، اصلی مهم در ایمن سازی جامعه است

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه حجاب، اصلی مهم در ایمن‌سازی جامعه و حفظ جایگاه زن مسلمان است، گفت: تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و برخورد عاقلانه و مدبرانه با هنجارشکنان، یکی از الزامات اساسی برای حفظ ارزش‌های اسلامی جامعه است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا؛ سردار محمدرضا اسحاقی در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع فرهنگی غدیر شهر رشت برگزار شد، اظهار کرد: جامعه اسلامی نباید در قبال ترویج گناه و ناهنجاری‌های اخلاقی بی‌تفاوت باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به دسیسه‌های دشمن برای ترویج بی‌عفتی در جوامع اسلامی، افزود: حجاب اصلی مهم در ایمن‌سازی جامعه و حفظ جایگاه زن مسلمان است.

وی بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرائی و استفاده از نیروهای ارزشی و مکتبی برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: تک تک ما در قبال برخورد با منکرات، ترویج معارف و رفتار و گفتار اسلامی در جامعه مسئولیت داریم.

سردار اسحاقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر اقدام سنجیده، مدبرانه و عاقلانه در فرهنگ‌سازی و برخورد با مظاهر علنی فساد، تصریح کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و برخورد عاقلانه و مدبرانه با هنجارشکنان، یکی از الزامات اساسی برای حفظ ارزش‌های اسلامی جامعه است.

فرمانده انتظامی گیلان، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از انتظارات به حق مردم از نیروی انتظامی دانست و گفت: تیم‌های اجرائی و تشکل‌های مردمی با آموزش‌های کافی و بهره‌برداری از امکانات و پشتیبانی فنی، برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر، اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی سازماندهی شده‌اند.

وی برخی ناهنجاری‌های اخلاقی در جوامع امروزی را نتیجه کوتاهی و کم‌توجهی به جایگاه رفیع و نقش به بدیل زنان در پویایی و شکوفایی جامعه قلمداد کرد و افزود: باید جوانان را با معارف اسلام و ظرفیت‌های گسترده دختر و زن مسلمان در تعالی خانواده و جامعه آشنا کرد و از مشوق‌های لازم در این رابطه بهره برد.

ایجاد فضای معنوی در کوچه و خیابان و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان محور دیگر سخنان امروز فرمانده انتظامی استان بود.

سردار اسحاقی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و لزوم بهره‌گیری از فیوضات و معنویات این ماه بزرگ خاطرنشان کرد: در روایات متعدد بر حفظ حرمت ماه رمضان و نوشیدن از دریای بی‌کران و سرشار از رحمت رمضان سفارش شده‌ایم و نباید فضای جامعه با تظاهر عده‌ای قلیل به روزه‌خواری و یا انجام محرمات آلوده شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=888

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: