حادثه کاری جان یک کارگر مجتمع فولاد گیلان را گرفت

باز باران خبر/ روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، در پی حادثه‌ای در کارخانه فولاد گیلان دو کارگر کشته و زخمی شدند.
بنا بر گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) دو کارگر شاغل در بخش عمران کارخانه فولاد گیلان حین انجام کار بر اثر ریزش بتن روی سرشان در مخزن شش متری روغن سقوط کرده و دچار حادثه می‌شوند.
ایلنا هویت کارگر کشته شده را رحمان قربان‌زاده اعلام کرده و نوشته است: «هر دو کارگر از تکنسین‌های باتجربه بخش عمران کارخانه بودند که حین کار با ریزش ناگهانی بتن روی سرشان از ارتفاع به داخل چاله روغن سقوط کردند و بلافاصله یکی جان خود را از دست داد و دیگری با وضعیت نامناسب جسمی مصدوم شد.»

ایلنا هویت کارگر مصدوم شده را اعلام نکرده اما نوشته است که او در جریان این حادثه برای درمان به بیمارستان‌پور سینای رشت انتقال پیدا کرد و هنوز از وضعیت جسمی‌اش اطلاعی در دست نیست.
بر پایه این گزارش و به نقل از منابع کارگری، از حدودا ۲۰ روز پیش خط تولید کارخانه فولاد گیلان برای بازسازی متوقف شده است .
گفتنی است ؛ ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

سازمان پزشکی قانونی ایران اخیرا شمار کارگرانی که در سال ۱۴۰۱ در حوادث کاری کشته شدند را ۱۹۰۰ تن اعلام کرد. بر پایه این آمار، روزانه بیش از پنج کارگر جان خود را در اثر حوادث کار از دست داده‌اند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31668

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: