رئیس کل دادگستری استان:

جلوگیری از تغییر کاربری ها و قاطعیت در این امر موجب کاهش ورودی پرونده های دستگاه قضایی خواهد شد

باز باران خبر/ همایش فصلی روسای دادگستری ها و دادستان های استان به ریاست  رییس کل دادگستری استان گیلان  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، همایش فصلی روسای دادگستری ها و دادستان های استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان  برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک ایام میلاد رسول مکرم اسلام ( صل الله و علیه و آله) تصریح کرد: قضاوت دارای جایگاه رفیعی در اسلام است و همه ما باید رفتار خود را با سنت نبوی تطبیق دهیم.

وی با تاکید بر نظارت بر ضابطین و رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت: ملاک و شاخص اقدامات هر سازمانی کیفیت خروجی آن دستگاه است که به چه میزان موفق عمل نموده است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه ها موظفند تا به دستورات قضایی عمل کنند و برای سرپیچی مسئولان از دستورات قضایی در قانون جرم انگاری شده است.

وی یکی از معضلات استان را تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان نمود و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری ها و قاطعیت در این امر موجب کاهش ورودی پرونده های دستگاه قضایی خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه بر صلح و سازش ما بین اصحاب پرونده تصریح کرد و ابراز داشت: شوراهای حل اختلاف در این راستا نقش اصلی و اساسی را بر عهده دارند و باید از این ظرفیت در مسیر ایجاد صلح و سازش استفاده کرد.

وی به دادستان های استان دستور داد تا نشستی با حضور مشاورین املاک، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف با محوریت ثبت تمامی معاملات مشاورین املاک در سامانه، در همه شهرستان ها تشکیل شود و تیم های بازرسی به صورت روزانه به بنگاه ها نظارت داشته و در صورت عدم ثبت قرارداد در سامانه، سریعا عملیات پلمپ صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان پیشنهاداتی در خصوص نظارت بر موسسات داوری ارائه کرد و از روسای دادگستری شهرستان ها خواست تا بیش از پیش به این موسسات نظارت  داشته باشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32998

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: