تیمور پورحیدری در حاشیه بازرسی از بازار رشت:  تشکیل افزون بر ۱۱ هزار پرونده تخلف در راستای نظارت بر بازار

 

باز باران خبر/مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صاحبان و صنوف در ماه مبارک رمضان و نوروز مراعات معیشت مردم را مد نظر قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه بازرسی از بازار رشت به اتفاق بازرسان تعزیرات حکومتی و اکیپ بازرسی این اداره کل، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در جهت ایفای نقش نظارت بر بازار ۱۱هزار و۱۲۳ پرونده تخلف تشکیل و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این حجم پرونده و تخلف یابی ماحصل ۹۰ هزار بازرسی از سطح بازار در سراسر استان است، افزود: این پرونده‌ها علیرغم میل باطنی ما با هدف کنترل و نظارت بازار و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح عرضه انجام شده است.

 

دبیر تنظیم بازار استان ارزش ریالی پرونده‌های تخلف متشکله ۱۱ ماهه سال جاری را بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال برشمرد و تشریح کرد: عمده پرونده‌های متشکله در حوزه اقلام اساسی کالاهای مشمول تنظیم بازاری، لاستیک، لوازم خانگی، تولیدات صنعتی و معدنی بوده است و روند فعالیت آنها با چهارچوب ضوابط و قوانین جاری اعلامی مغایرت داشته است که منجر به کشف تخلف و تشکیل پرونده شده است.

دکتر پورحیدری در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت گزارشات مردمی در جهت تخلف یابی و نظارت بر بازار اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مردم فهیم استان نزدیک به ۴ هزار و ۸۳۲ تخلف را به سامانه ۱۲۴ گزارش کرده‌اند که با بررسی انجام شده بازرسین منجر به تشکیل پرونده تخلف برای بیش از یک هزار ۳۰۲ مورد به ارزشی بالغ بر ۲۴۹ میلیارد ریال شده است.

 

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان روند نظارت بازار ماه مبارک و نوروز را با اولویت بازرسی از کالاها و اقلام پرمصرف این مقطع زمانی توصیف کرد و گفت با استفاده از ظرفیت بازرسان اتاق اصناف و این اداره کل و برگزاری های مشترک با تعزیرات حکومتی سازمان غذا و دارو و جهاد کشاورزی و اماکن و سایر دستگاه‌های نظارتی اقلامی که بیشتر در این زمان مورد مصرف آحاد مردم است در دستور کار بازرسی قرار داده‌ایم و گزارشات مردمی به سامانه ۱۲۴ را نیز با حساسیت و سرعت پیگیری می‌کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35017

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: