تکمیل کتابخانه مرکزی مطالبه مردمی و تحقق وعده مسئولان است

 مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت مطالبه مردمی است، گفت: افتتاح این طرح تحقق وعده مسئولان به مردم گیلان است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از مهر؛ پریسا کرمی صبح دوشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای پروژه کتابخانه مرکزی رشت ضمن قدردانی از حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه تأمین منابع اجرای این طرح، اظهار کرد: همه تلاش مجریان این پروژه در راستای تحقق وعده مسئولان به مردم است.

وی تکمیل و بهره برداری از این طرح را مطالبه مردمی عنوان کرد و افزود: مجریان تلاش می‌کنند این پروژه تا پایان امسال بهره برداری شود.

کرمی با اشاره به امکانات متعدد این کتابخانه برای استفاده عموم مردم، گفت: انتظار می‌رود با پیگیری مسئولان، نمایندگان و دست اندرکاران کتابخانه مرکزی رشت این پروژه تکمیل و به عنوان هدیه فرهنگی ارزشمند به مردم استان گیلان بویژه شهر رشت تقدیم شود.

رشد قیمت تجهیزات مشکل اصلی در عملیات تکمیل کتابخانه مرکزی رشت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارش از روند تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، بزرگترین مشکل در عملیات تکمیل آن را روند صعودی قیمت تجهیزات با توجه به شرایط تحریمی کشور عنوان کرد.

ماکان پدرام، گفت: این مشکل چالش اصلی برای تکمیل این کتابخانه نبوده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد افتتاح کتابخانه تا پایان سال باشیم.

گفتنی است کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۱۵۳ مترمربع و دارای بخش‌های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققین، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب می‌باشد که از عملیات کلنگ زنی آن در سال ۱۳۸۳ تاکنون در حال احداث و تکمیل می‌باشد.

گفتنی است این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه‌ای بیش از ۲۱ میلیارد ریال به ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی شمال کشور به ۱۷ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمند است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12370

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: