توزیع اعتبارات شهرستانی باید عادلانه باشد

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه توزیع اعتبارات شهرستانی باید عادلانه باشد، گفت: اعتبارات براساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت باید توزیع شوند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، روزبه رحمانیان در جلسه هماهنگی نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال ۱۳۹۸ استان گیلان، اظهار کرد:‌ با عنایت به اینکه برای تعیین سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۸ شهرستان‌ها پیشنهادهایی از سوی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شده، هدف از برگزاری این جلسه، اخذ نظرات نمایندگان و فرمانداران می‌باشد.

وی با یادآوری این نکته که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان دبیرخانه شورا، مکلف به اجرای قانون است، ادامه داد: بر این اساس اعتبارات براساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت باید توزیع شوند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان پروژه های استان را به دو دسته تقسیم کرد و گفت:‌ برخی پروژه‌ها ماهیت سطح استانی دارند و اعتبارات آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه تصویب می‌شود و برخی دیگر دارای ماهیت شهرستانی هستند و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در خصوص آن تصمیم‌گیری می شود در مجموع می‌تواند در سقف اعتبارات ابلاغی به استان باشند و هرگونه جابجایی اعتبار بین آنان در این محدوده میسر است.

رحمانیان با بیان اینکه توزیع اعتبارات شهرستانی باید عادلانه باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشنهاد توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، سه درصد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی و جزو ۱۴ ردیف ۵۵۰ هزار با عنوان اعتبارات استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ارائه شده که اعتبارات نفت و گاز براساس آخرین مصوبه هیئت وزیران برای محرومیت‌زدایی و رفع عقب‌ماندگی و ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی شهرستان‌های توزیع می‌شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2351

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: