توجه به جایگاه و منزلت بانوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

باز باران خبر/ سرهنگ حسن حبیبی در آیین رونمایی از فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دبیر کمیته زنان و دفاع مقدس استان برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی زنان ایرانی در جریان اعتراض به واگذاری امتیاز توتون و تنباکو، اظهار کرد: بانوان ما همواره دوشادوش مردان از آزادی و استقلال این مرز و بوم دفاع کردند.
وی با بیان اینکه بانوان در جریان نهضت امام خمینی(ره) از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ نیز حضوری گسترده و موثر داشتند، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی توجه به شان، جایگاه و منزلت بانوان است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اقدامات ماندگار بانوان در سال های سخت دفاع مقدس، تصریح کرد: بانوان علاوه بر حضور مستقیم در جبهه ها به عنوان رزمنده و امدادگر، ماموریت بزرگ پشتیبانی از جبهه ها را بر عهده داشتند.
حبیبی، با بیان اینکه مادران و همسران شهدا فداکاری بی بدیلی را انجام دادند، خاطرنشان کرد: مادران چهار فرزند شهید و سه فرزند شهید داریم که نمی توان این میزان از ایثار و فداکاری را با معادلات امروز قیاس کرد.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه یک نهاد و دو دستگاه ندانست و گفت: همه سازمان ها و دستگاه ها و نهادها باید سهم خود را در ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس ادا کنند.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با تاکید بر لزوم رفع مشکلات موجود با بهره گیری از دستاوردهای دفاع مقدس، عنوان کرد: خوداتکایی، اعتماد به نفس، خودباوری، از خود گذشتگی و روحیه جهادی از آموزه های دفاع مقدس است که باید امروز به کار گرفته شود.
وی حاج قاسم سلیمانی را نماد عینی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوان مخاطب ما هستند و برای اینکه یک کشور قوی و عزتمند داشته باشیم باید جوانان و نوجوانان را با معارف دفاع مقدس آشنا کنیم.
حبیبی، هنر را بهترین زبان برای انتقال آموزه های فرهنگی دانست و یادآور شد: شاهد اقدامات متعدد و پراکنده در حوزه جمع آوری وصایای شهدا و ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا و چاپ کتاب و تاریخ شفاهی دفاعی مقدس هستیم که باید نوعی ساماندهی براساس اسناد بالادستی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صورت گیرد و براساس راهبردها و برنامه ها حرکت کنیم تا اقدامات ما کیفی شود.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، خواستار امروزی سازی قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان شد و اضافه کرد: با وجود فاصله هزار کیلومتری گیلان تا جبهه ها، شاهد تقدیم هشت هزار شهید هستیم و وظیفه ما معرفی این شهدا به ویژه در حوزه فضای مجازی است.
وی برگزاری فراخوان ها و جشنواره ها و همایش ها با موضوع دفاع مقدس را آغاز راهی برای شناسایی و معرفی ظرفیت های هنری دانست و بیان کرد: گیلان دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و قطعا فراخوان طراحی نشان کمیته زنان و دفاع مقدس نیز آثار و برکات فراوانی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22795

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: