تعطیلی نوروز و خریدهای مردمی مهمترین تهدید است

فرماندار رشت گفت: تعطیلی ایام نوروز ،خریدهای مردمی و حضور گردشگر مهمترین تهدید در مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا،  میرشمس مومنی زاده روز یکشنبه در دهمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه تجمعات موجب انتقال ویروس کرونا می شود، اظهار داشت: حضور مردم در بازار برای خریدهای نوروزی و حضور گردشگران تهدیدی جدی است.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی افزود: در ایام نوروز به احتمال زیاد شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی به استان گیلان خواهیم بود، ضمن توقف باید از شهرستان رشت عبور کنند که این مهم برای ما تهدید است.

مومنی زاده با اشاره به حضور ۳ تا ۴ میلیون گردشگر در شهرستان رشت در سال گذشته، خاطر نشان کرد: اگر به فرض یک تا ۲ میلیون مسافر و گردشگر به شهرستان رشت ورود کنند، مبتلایان و ما چند برابر خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که ما مسئولان اداری و اجرایی و به عنوان خدمتگزاران مردم باید تصمیم گیری های درستی داشته باشیم، اضافه کرد: باید برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تدابیری جدی اتخاذ شود.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: در ورودیهای استان توصیه های مربوط به سلامت را به مردم بگوییم و آنان را از آلودگی گیلان به ویروس کرونا مطلع کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه انتشار ویروس کرونا سریع است، بیان داشت: اگر ورود گردشگر به شهرستان رشت را داشته باشیم، مطئمن باشید مشکلات ما بیشتر می شود.

دکتر جلال برشان اظهار داشت: اینکه ما به عنوان پزشک می گوییم شرایط انتشار ویروس کرونا وحشتاک است ، به این دلیل است پزشکان این موضوع را لمس می کنند، ما از این موقعیت می ترسیم.

در این جلسه هر یک از مسئولان شرکت کننده درباره تدابیر جدی مبنی بر جلوگیری از تجمعات در بازارها و ورود گردشگر به شهرستان رشت تاکید کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8398

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: