تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: تصفیه خانه فاضلاب مناطق جنوبی رشت تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش باز باران خبر؛ سید محسن حسینی هدف از اجرای این پروژه را حفظ محیط زیست و جمع آوری فاضلاب از بستر رودخانه گوهررود رشت عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه دبی فاضلاب حذف شده از بستر رودخانه سه هزار و۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز می باشد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مناطق جنوبی رشت از آذر ماه سال گذشته آغاز و مدت اجرای آن ۱۵ ماه پیش بینی شده است، تصریح کرد: شهرک های فومن شیمی، آمارد، شهرک مهندسین، لاکانشهر، شهرک احمد خمینی از آن بهره مند خواهند بود.

حسینی همچنین یادآور شد: این پروژه با همکاری شورای اسلامی شهر رشت اجرا و از محل درآمد حاصل از تبصره ۳ تامین اعتبار شده  که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان طول اجرای پروژه را ۶ هزار و ۲۶۴ متر و هزینه اجرای این پروژه را  ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

عملیات اجرایی این پروژه ۲۰ آذر ماه سال گذشته آغاز شد.

رودخانه زرجوب از کوه ‌های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شهر رشت سرچشمه می‌ گیرد، پس از عبور از منطقه بهدان و چوماچا و پیوستن به رودخانه گوهررود، رودخانه پیربازار را تشکیل می‌دهد، این رودخانه یکی از دو شاخه رودخانه سپیدرود است که از رشت می گذرد، زرجوب در گذشته پر آب و زیستگاه ماهیان رودخانه ای بود اما امروز آلوده و غیرقابل استفاده شده است. 
رودخانه گوهررود نیز از ارتفاعات ۷۰۰ متری کوه ‌های سراوان سرچشمه می‌ گیرد و پس از اتصال به رودخانه زرجوب، رودخانه پیربازار را تشکیل داده و در نهایت به تالاب انزلی می‌ ریزد، طول این رودخانه ۴۰ کیلومتر است و در گذشته از مکان های دیدنی رشت بود و در آن ماهی گیری انجام می شد، اما امروز در آلودگی غرق شده است. 
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11690

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: