تحقق رویای میدان بار جدید در رشت!

 

باز باران خبر: به منظور پیگیری مسئله ساخت میدان جدید میوه و تره بار شهر رشت و بنا به دستور استاندار گیلان جلسه‌ای صبح روز پنجشنبه گذشته  با حضور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان و فکور معاون امور اقتصادی استانداری برگزار شد.
در این جلسه که مدیر کل منابع طبیعی استان، مدیر کل آب منطقه‌ای ، شهردار  رشت، مدیر مشاغل شهری،  مهندس عبدالله پور مشاور اجرایی قرارگاه خاتم الانبیا و… حضور داشتند، یاقوتی دبیر اتحادیه و مدیر میدان میوه و تره بار ولیعصر رشت در سخنانی به چالش‌های بزرگ بارفروشان رشت اشاره کرده و گفت: مقدار پسماند میادین کنونی میوه و تره بار رشت در ماه‌های گرم سال ۶ تن و در ماه‌های سرد سال ۱ الی ۲ تن می باشد که در صورت ساخت میدان بار جدید این مشکل رفع خواهد شد.
وی با اشاره به تعدد روزهای بارانی در شهر رشت افزود: عدم وجود سیستم فاضلاب مدرن و همچنین عدم وجود سایبان‌های بزرگ دو مشکل اساسی بارفروشان در روزهای بارانی است که منجر به تعطیلی میادین می‌شود.
ایوب یاقوتی ضمن تقاضا از مسئولان  برای بازدید ازمیدان میوه و تره بار در یک روز بارانی اظهار داشت: بازدید و مشاهده مشکلات از نزدیک قطعا در رفع موانع مفید خواهد اهد بود؛ ضمن اینکه با حضور میدانی در جریان مشکلات بارفروشان قرار  خواهید گرفت.
وی اضافه کرد: میادین میوه و تره بار شهرستان رشت در گذشته برای جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده بوده (شامل ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهر و ۲۰۰ هزار نفر از گردشگر و میهمان) در حالی که فقط جمعیت کنونی شهر رشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می باشد که به این تعداد، بنا بر آمار رسمی شهریور ماه سال جاری تعداد ۶ میلیون گردشگر را نیز باید اضافه نمود، در نتیجه جانمایی زمین میدان بار جدید باید برای جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر صورت گیرد.
یاقوتی ادامه داد: از آنجایی که شهر رشت به عنوان قلب کریدور ایران به اروپا شناخته خواهد شد، میدان بار جدید باید مدرن، دارای دفاتر واردات و صادرات متعدد و در تراز ایران و استان گیلان باشد.
وی ضمن اشاره به سفر هیئت اقتصادی استان گیلان به روسیه بیان داشت: اگر این بازدید از طرف روس‌ها صورت بگیرد میادین بار کنونی شهر رشت که در اندازه یک بازارچه کوچک هم نیستند نمی‌تواند چهره مدرن و زیبایی از کشور و استان گیلان را به نمایش بگذارد.
در ادامه فکوری معاون امور اقتصادی استانداری گیلان  نیز احداث هرچه سریع‌تر میدان بار جدید رشت را خواستار شد و از انتقال مباحث مطرح شده در این جلسه به استاندار محترم خبر داد.
در این جلسه همچنین  نعمت‌پور مدیر مشاغل شهری برخی از معایب میادین تره بار قدیمی رشت شامل کمبود جا، غیر استاندارد بودن و ایجاد ترافیک سنگین و… را اشاره کرد و خواستار حل و فصل این امور شد.
در ادامه جلسه حسینی بر آمادگی کامل قرارگاه خاتم الانبیا در احداث هرچه سریع‌تر میدان بار جدید رشت تاکید کرد و گفت: در ساخت میدان بار مدرن رشت از مصالح پیش ساخته که ضد زلزله، ضد، آب ضد آتش می‌باشد بهره خواهند برد و تنها در انتظار واگذاری زمین برای شروع پروژه هستیم.
گفتنی است در این جلسه در مورد زمین ۶۹ هکتاری کوچه شهید حق وردیان واقع در ورودی شهر رشت مسائلی بیان شد تا در صورت فراهم آمدن شرایط، مکان احداث میدان جدید قرار گیرد.
شایان ذکر است در انتهای این جلسه قرار شد تا جلسه‌ای بین استاندار گیلان ، معاون استانداری و مسئولین ذی‌ربط تشکیل شوده تا هماهنگی لازم برای واگذاری زمین و احداث میدان بار جدید صورت گیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34206

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: