تا فرهنگ کاهش بوروکراسی اداری تحقق نیابد در توسعه اقتصادی حرکت جدی نخواهیم داشت

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تا زمانی که کاهش بوروکراسی اداری به عنوان یک فرهنگ و الزام اجتماعی تحقق نیابد،  سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در کشور حرکت جدی نخواهد داشت.

به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در جلسه مشترک کمیته فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در فرمانداری رشت افزود : رعایت مقررات یک الزام است اما تسریع در فرایند سرمایه گذاری و توسعه از سوی متولیان یک مسوولیت اجتماعی نیز هست.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات و صدور مجوز ها باید بر اساس قانون و رعایت الزامات آن انجام شود اما نباید مسوولیتی های خویش را در مقابل  کوتاهی ها و فرصت سوزی های احتمالی که در اجرای طرح های سرمایه گذاری انجام می شود نادیده گرفت.

وی اضافه کرد : تحقق به موقع هر طرح و پروژه سرمایه گذاری نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی با ابعاد گوناگون آن در جامعه دارد که باید با استفاده از تجربه و دانش و مسوولیتی های در اختیار در روند آنها تسریع کنیم و نگاه تسهیل گرانه داشته باشیم.

به گفته وی ، بررسی پرداخت تسهیلات بانک های شهرستان رشت در خصوص اشتغالزایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و سایر متقاضیان که از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است در سال جاری روند خوبی ندارد که باید به آنها شتاب دهیم.

وی افزود : در سال گذشته در مجموع جذب اعتبارات خوب بوده و همکاری های خوبی بانک ها داشته اند اما امسال با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت هایی که وجود دارد باید روند پرداخت ها بهتر شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان اظهار داشت: از مجموع بیش از ۵۰میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان رشت ۱۲درصد برغم وجود پرونده ها در بانک ها پرداخت شده است که رضایت بخش نیست.

وی گفت: باید تلاش شود با نظارت فرمانداری شهرستان در مدت ۴۵روز آینده این پرونده ها در بانک ها تعیین تکلیف شود.

رنجکش یاد آور شد: جذب به موقع این اعتبارات موجب اشتغالزایی و ایجاد فرصت های جدید کسب و کارها در استان می شود که توانمند سازی و خود کفایی جامعه هدف مدد جویان از مهمترین برنامه ها در این زمینه است.

وی افزود: در بخش پرداخت تسهیلات کرونا نیز باید در روند ان تسریع شود زیرا این تسهیلات برای احیای واحدهای آسیب دیده بسیار حیاتی است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان همچنین به بررسی مشکلات ۶طرح سرمایه گذاری در این جلسه در حوزه شهرستان رشت پرداخت و خواستار حمایت از اجرای آنها توسط دستگاههای اجرایی شد.

در این جلسه که مدیر کل کمیته امداد و مسوولان بهزیستی گیلان و فرماندار رشت و مدیران بانک ها حضور داشتند بر ضرورت حمایت از طرح های اشتغالزایی در این شهرستان تاکید شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14410

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: