بیمه روستایی برای حمایت از روستا نشینان ضروری است

   باز باران خبر – مریم زارع درخشان: مهندس یزدان شعبانی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر گیلان با حضور در فرمانداری ماسال با مهندس گیل چالانی فرماندار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوع بیمه روستایی توسط مدیرعامل مطرح گردید و عنوان شد:  بیمه روستایی دارای مزیتی برای روستانشینان اعم از بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال و ساکنین روستا با پرداخت حق عضویت سالانه ۶۰۰ هزار تومن می باشد که به جهت جلوگیری از مهاجرت به شهر است. 

وی یکی دیگر از مزیت های بیمه روستایی را  پرداخت خسارت در بحران ها و حوادث های غیر مترقبه برشمرد که میتواند کمکی برای آسیب دیدگان باشد.

   مدیرعامل صندوق توسعه بیمه روستای و عشاریری استان اظهار داشت: همکاری خانه های بهداشت، جهاد کشاورزی ، دهیاری ها به جهت ترغیب روستانشینان برای بیمه روستایی را ضروری است. 

وی با باین اینکه شهرستان ماسال از شهرستان های متمدن و با فرهنگ است گفت: حرمت یک روستایی مانند حرمت خانه خداست و باید هرچه درتوان داریم کرامت یک روستایی را حفظ کنیم و به درآمد و معیشت آنها کمک کنیم.

شعبانی افزود: نجیب ترین قشر جامعه روستائیان هستند و با تولیدات دامی و کشاورزی به اقتصادخرد و کلان کشور کمک می کنند .

وی  اظهار کرد: کارگزاران بیمه صندوق توسعه روستایی در شهرستان ماسال، دهیاری طاسکوه  در بخش مرکزی و شرکت تعاونی دهیاران بخش شاندرمن و نیز شرکت توسعه عمران در شهرستان میباشند که روستائیان با مراجعه به این مراکز میتوانند مراحل بیمه روستایی خودرا انجام دهند.

  فرماندار ماسال نیز در این نشست بیان کرد: بیمه روستایی میتواند کمک شایانی به مردم شهرستان و روستائیان داشته باشد.

وی افزود: شهرستان ماسال از مردمان فهیم ومتمدنی برخوردار است و بخش زیادی از آنها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. فرماندار ماسال با اشاره به استقبال خوب مردم در یک برهه از زمان از بیمه روستایی بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و نیز فعال کردن کارگزاران در دوبخش ماسال و شاندرمن تاکید کرد.

  گیل چالانی تشکیل کارگروه اصلی در فرمانداری با دبیری شرکت توسعه عمران با برگزاری جلسات و توجیه دهیاران در خصوص اهداف صندوق بیمه روستایی را ضروری دانست وافزود: رصد آمار بیمه شدگان کمک خواهد کرد که چه تعداد از روستائیان بیمه شدند و با استفاده از نهادهای حمایتی در تشریح خدمات بیمه روستایی اقدام نمایند.

فرماندار  بر لزوم استفاده از فضای مجازی بالاخص رسانه های محلی در تشریح بیمه روستایی تاکید کرد.              گفتنی است در پایان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و عشایر استان با اهدای لوح به فرماندار ماسال و بخشداران بخش مرکزی و ماسال به جهت اجرای سیاست های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با هدف متعالی خدمت به اقشار شریف و زحمت کش کشاورز، روستایی و عشایر تجلیل به عمل آورد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28622

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: