بیمه جزء کالا های اساسی و از  ضروریات زندگی است

 

بازباران خبر: به مناسبت گرامیداشت روز بیمه ( ۱۳ آذر ماه) نشست خبری اعضای شورای هماهنگی شرکت های بیمه بازرگانی گیلان با حضور  جمعی از خبرنگاران رسانه های استانی  برگزار شد.

در این جلسه که فلکیان مدیر بیمه ایران در گیلان، نمایشی مدیر بیمه معلم استان،  بابازاده مدیر بیمه تعاون گیلان، مهر یوسفی مدیربیمه پاسارگاد گیلان، اسماعیلی مدیر بیمه دی گیلان، صمدی پناه مدیر بیمه اقتصاد نوین استان، راه پیما مدیر صندوق تأمین خسارت بدنی بیمه مرکزی در گیلان و دلیری مدیر بیمه آسیا در استان گیلان  حضور داشتند، حجت ا… فلکیان با اشاره به استقبال خوب مردم از بیمه های بازرگانی گفت: ضریب نفوذ بیمه در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان  با بیان اینکه بیمه یک صنعت خدمت رسان است، افزود: متاسفانه از کل خدماتی که بیمه به مردم ارائه می‌دهد فقط ۱۰ درصد آن دیده می‌شود و این هم به علت ضعف اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای در این بخش است.

رئیس سندیکای بیمه گران گیلان اضافه کرد:مجموعه بیمه گران به کاری که انجام می دهند افتخار می‌کنند و ما باید به شغل ارزشمندی که در راه کمک به مردم داریم، ببالیم و با اطلاع رسانی به موقع و صحیح حتی می‌توانیم به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه بیمه جبران‌گر حوادث غیر مترقبه است، یادآور شد: کار کردن در بیمه بسیار ارزشمند است زیرا در راستای امنیت و آرامش مردم گام بر می‌دارد.

وی با تاکید بر این که  تعامل رسانه و صنعت بیمه بسیار کم رنگ است، بیان کرد: با ایجاد تعامل بیشتر با رسانه‌ها می‌توانیم بسیاری از مطالباتی را که در راستای بیمه از مسئولان داریم، بازگو  کرده و به نتیجه برسانیم.

فلکیان با اشاره به اینکه در تقویم کشور ما روز  ۱۳ آذر به عنوان روز بیمه نام‌گذاری شده، اضافه کرد: ۵۲ سال از روز تاسیس بیمه مرکزی گذشته و این مرکز به عنوان نهاد ناظر فعالیت می کند.

وی به با اشاره به اینکه ۲۰ هزار حقوق بگیر در صنعت بیمه در گیلان داریم، افزود: محصولی که بیمه می‌فروشد کالایی می باشد که امنیت ساز است و اگر از این منظر هم نگاه کنید صنعت بیمه بسیار ارزشمند است.

رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه بازرگانی گیلان با اشاره به دولتی بودن بیمه‌های پایه مثل سلامت و تامین اجتماعی  اظهار کرد: در کشور ما و کره جنوبی بیمه‌های پایه دولتی محسوب می‌شود، در حالی که در هیچ کشوری بیمه پایه دولتی نیست؛ همچنین نوع دوم بیمه بازرگانی است که خدمات زیادی را ارائه می‌کنند و ما جزء این بیمه محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در گیلان از بیمه های بازرگانی استقبال خوبی شده، بیان کرد: از جمعیت ۲/۵ میلیون نفری استان‌ گیلان بالغ بر ۲ میلیون نفر از خدمات بیمه بازرگانی استفاده می‌کنند؛ از این منظر ارتباط تنگاتنگی با خانواده ها داریم که بسیار تاثیر گذار است.

فلکیان یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین بیمه‌ها را بیمه مسئولیت عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ محصول در بحث بیمه مسئولیت‌ها به افراد ارائه می‌شود، یعنی می‌توان گفت به عدد مشاغلی که وجود دارد بیمه مسئولیت داریم.

وی ادامه داد: تمام مدیران عامل بیمه عضو سندیکای کشور هستند و استان گیلان جزء استان‌های اول بوده که در سه دوره متوالی مقام اول را از آن‌ خود کردیم و در سال گذشته علاوه بر برتری رئیس شورای هماهنگی و دبیر و نایب رئیس توانستیم مقام نخست را به دست آوریم.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه بازرگانی استان گیلان با اشاره به اینکه در کشور ۳۰ شرکت بیمه است که از گیلان ۲۴ شرکت عضو سندیکا هستند، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد بیمه‌ها زیر نظر نهاد مرکزی  می باشد و سندیکا وظیفه‌اش فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه نسبت سهم حق بیمه تولیدی به جی دی پی (درآمد) هر  استان است، بیان کرد: از سال ۶۷ تا کنون ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲/۲ دهم که این بسیار کم است اما در استان گیلان این ضریب نفوذ از میانگین کشوری بیشتر است یعنی ۲ و ۸۶ دهم درصد است.

فلکیان در پایان اظهار کرد: بعد از تهران و قم  در رتبه سوم کشور  قرار داریم و باید بپذیریم  که بیمه را باید جزء کالای اساسی قرار دهیم چون جزو ضروریات زندگی است.

شایان ذکر است در ادامه  این نشست سایر اعضای سندیکای بیمه گران گیلان در همین زمینه مطالبی را عنوان کردند و خواستار همراهی و مساعدت جامعه رسانه ای استان در انعکاس مطالب  و موضوعات بیمه برای اقشار جامعه و ترویج فرهنگ بیمه در اجتماع شدند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33788

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: