بیانیه مشترک جبهه ایستادگی ایران اسلامی و حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی استان گیلان خطاب به وزیر نیرو در انتقاد به ناعادلانه بودن تعرفه های برق مصرفی در ماه های گرم سال در استان گیلان



بازباران خبر/بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی و حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی استان گیلان خطاب به وزیر نیرو به شرح زیر تقدیم می گردد :

جناب آقای مهندس محرابیان وزیر محترم نیرو
با سلام
تعرفه های برق مصرفی در شهرستان‌های استان گیلان نیازمند بازنگری جدی از سوی وزارت نیرو می باشد.
جبهه ایستادگی ایران اسلامی و حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی استان گیلان در ابراز دلایل خود دراین خصوص گفتند درحالی دمای هوا در استان گیلان در فصل گرما به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد که رطوبت و شرجی هوا موجب افزایش جریان برق توسط کولرهای گازی می گردد.در این راستا تخفیفات و تعرفه بهای برق مصرفی در استان گیلان همانند سایر استان های مشابه استان گیلان محاسبه نمی گردد. و استان گیلان در گروه نقاط آخر از نظر گرمسیری قرار گرفته است و بالاترین بهای برق مصرفی را پرداخت می‌کند همانند استانهای سردسیر کشور .
با عنایت به اینکه گرمای هوا در استان گیلان از اوایل فروردین ماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه دارد متاسفانه دوره تخفیف گرمسیری در استان گیلان از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه توسط وزارت نیرو لحاظ گردیده است . که نیازمند بازنگری می باشد . در این راستا دو راه کار اساسی جهت برخورداری مردم شریف استان گیلان در فصل گرمای شدید و رطوبت و شرجی بالا پیشنهادشده و انتظار میرود اجرایی گردد .
۱_ دوره تخفیف گرمسیری استان از سه ماه به ۷ ماه افزایش یابد
۲_ مبنای مقدارمیانگین مصرفی هر ماه در دوره گرما از ۴۰۰ کیلووات به ۲۰۰۰ کیلووات در هرماه افزایش یابد .
ضمنا مبنای تعرفه های مورد محاسبه بهای برق مصرفی در ماه‌های گرم سال با توجه به درجه بندی گرمسیری و شرجی بودن هوای استان گیلان تناسب داشته باشد.
به وزیر محترم نیرو پیشنهاد می گردد مصوبه افزایش مدت ماه های گرمسیری استان گیلان را با احتساب تعرفه گرمسیری و رطوبت بالا به همراه شرجی بودن هوا تهیه و جهت تصویب به هیات محترم دولت ارسال فرمایند . و از هیات محترم دولت رییس جمهور مردمی و حامی فقرا و محرومین نیز انتظار داریم در این خصوص وضعیت گرما و رطوبت بالا به همراه شرجی بودن هوای استان گیلان را که اولا برای عده زیادی از جانبازان عزیز شیمیایی و همینطور مردم عزیزی که به جهت داشتن بیماری های تنفسی دچار مشکل میگردند و مجبور به استفاده مدام از کولر گازی خواهند بود و همچنین به جهت عدم توان مالی عده کثیری از مردم عزیزگیلان که متاسفانه مجبور خواهند بود از امکانات و تجهیزات سرمایشی استفاده نکنند و همین امر موجب گرمازدگی و ایجاد بیماری هایی خواهد شد که بر اثر شرجی زیاد و گرمای شدید ، خودشان و یا فرزندانشان به آن دچار خواهند شد را
در تصمیمات خود لحاظ فرمایند .
طبیعتا گرمای بالا به همراه رطوبت و شرجی بسیار زیاد به ناچار موجب افزایش روند مصرف بهای برق مصرفی با استفاده از کولرهای گازی در ماه‌های گرم سال خواهد شد و عادلانه نیست که در این شرایط مردم فهیم و شریف استان گیلان همچون سایر نقاط سردسیر کشور که رطوبت و شرجی ندارند هزینه برق پرداخت نمایند.
جبهه ایستادگی ایران اسلامی و حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی استان گیلان از درخواست خود به وزیر نیرو در این رابطه خبر دادند و گفتند : در این درخواست مراتب اعتراض خود را به موضوع فوق اعلام کرده و منتظر پاسخ و دستور مساعدت جناب مهندس محرابیان در این خصوص خواهند بود و موضوع را تا حصول نتیجه پی گیری خواهند کرد.

شورای هماهنگی جبهه ایستادگی ایران اسلامی و حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی استان گیلان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31445

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: