به طرح توانمند سازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی نگریست

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: اجرای طرح توانمند سازی افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی نگریسته شود. 

به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در جلسه بررسی عملکرد بانک ها و دستگاههای اجرایی شهرستان سیاهکل در پرداخت تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی افزود: توانمند سازی جامعه هدف افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی  اولویت جدی دولت و استانداری گیلان است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  ۲۴۱ میلیارد تومان که ۱۸۰میلیارد تومان آن مربوط به کمیته امداد است و مابقی مربوط به بهزیستی گیلان برای اشتغالزایی و خودکفایی افراد تحت پوشش این نهادها می باشد، اختصاص یافته است.

وی یاد آور شد: خودکفایی و افزایش در امدهای خانوار تحت پوشش و توانمند سازی آنها باید به عنوان یک فرهنگ دراید زیرا ارزش افزوده انجام اینگونه طرح ها در حوزه اجتماعی بسیار بالا است.

وی همکاری دستگاههای اجرایی در صدور مجوزهای لازم و همچنین بانک ها برای پرداخت تسهیلات را بسیار مهم در این زمینه دانست.

به گفته مدیر کل دفتر جدب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان در سال گذشته پرداخت این تسهیلات به خوبی انجام شد اما در امسال به دلیل شرایط خاص دوران بیماری کرونا و مشکلات موجود برخی بانک ها از عملکرد خوبی برخوردار نیستند.

رنجکش با اشاره به تخصیص حدود دومیلیارد تومان تسهیلات برای افراد تحت پوشش نهدهای حمایتی در سیاهکل افزود : از این رقم حدود سه میلیارد تومان پرداخت شده است که نیاز به شتاب بیشتری دارد.

وی افزود : بانک های استان در تسریع پرداخت ها باید ارزش وام پرداختی در مقایسه با تورم و افزایش قیمت ها نیز در نظر گرفته شود.

در این جلسه که فرماندار سیاهکل و معاونین کمیته امداد و بهزیستی گیلان و مدیران بانک های سیاهکل حضور داشتند مقرر شد ظرف یک ماه آینده کلیه پرونده ها تعیین تکلیف شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15327

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: