بهره برداری از عملیات اتصال دومین تصفیه خانه بزرگ گیلان در تیرماه سال جاری

عملیات اتصال دومین تصفیه خانه بزرگ گیلان در تیر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش باز باران خبر؛ سید محسن حسینی در خصوص روند عملیات اتصال دومین تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اظهار داشت: اولین تصفیه خانه بزرگ گیلان در سال ۷۸ وارد مواد بهره برداری شد و اکنون بعد از ۲۱ سال دومین تصفیه خانه بزرگ گیلان با افزایش ۳ هزار لیتر در ثانیه به ظرفیت تصفیه آب استانی وارد مدار بهره برداری خواهد شد. به این ترتیب ظرفیت تصفیه خانه آب گیلان به ۶۰۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تصریح کرد: این تصفیه خانه مدرنترین و مجهزترین تصفیه خانه های کشور است که در سال ۹۲ با برآورد مالی ۱۶۸ میلیارد تومان برنامه ریزی ، درسال ۹۳ آغاز به ساخت و در تیر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: عملیات اتصال دومین تصفیه خانه از ساعت یک بامداد روز دوشنبه ۲۶ خرداد آغاز و تا ساعت ۷ صبح سه شنبه ۲۷ خرداد طول خواهد کشید.

حسینی با اشاره به توقف پمپاژ آب در شرق گیلان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده گفت: در طول این ساعات یکسری تمهیداتی در راستای تامین آب مشترکین شرق گیلان اندیشیده شده است بدین ترتیب که از فردا علاوه بربالانس شبکه ، افزایش میزان آبگیری مخازن در شرق گیلان و استقرار تانکرهای در بسیاری از شهرهای برخوردار از این تصفیه خانه، تمامی چاههای طول مسیر وارد مدار بهره برداری خواهد شد تا تاثیرات کاهش آب به حداقل رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت صرفه جویی و مدیریت توسط مشترکین خاطرنشان کرد: با توجه به پیش رو بودن روزهای گرم سال و افزایش مصرف آب در راستای رعایت پروتکل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا از مشترکین درخواست میشود تا علاوه بر ذخیره سازی آب به حد لازم قبل از آغاز عملیات اجرایی این پروژه در مصرف آب طی روزهای اجرای عملیات مدیریت نمایند.

وی افزود: به دلیل عملیات انتقال دومین تصفیه خانه بزرگ گیلان به خطوط شرق استان بیشترین تهدیدات افت فشار ویا قطعی احتمالی آب در شهرهای سیاهکل، آستانه اشرفیه، بندر کیاشهر، لاهیجان، رودبنه، لنگرود، شلمان، اطاقور، کومله، رشت، خمام و انزلی پیش بینی شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10566

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: