بزودی پوشش آسفالت شهر لنگرود کامل می شود

شهردار لنگرود گفت: بزودی با آسفالت همه خیابان های شهر ،لنگرود تنها شهر بدون مشکل آسفالت گیلان خواهد شد .

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، مهدی رجایی  اظهار داشت: نهضت آسفالت در این شهر تحقق یافته است و در سال جاری ۱۵هکتار آسفالت در برنامه شهرداری لنگرود قرار گرفته است که تاکنون ۱۰هکتار آن انجام شده  و بقیه در ماه های آینده به اتمامی می رسند.

وی اظهارداشت:این طرح ۱۰میلیارد تومان هزینه در بردارد که تاکنون سه میلیارد تومان از محل هزینه های دولتی  پرداخت شده است و بقیه نیز به پیمانکار پرداخت خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام طرح  آسفالت در خیابان ها و کوچه های شهر لنگرود می توانیم ادعا کنیم که لنگرود تنها شهری در گیلان خواهد بود که مشکل آسفالت نداشته باشد و همه خیابان ها و کوچه های آن آسفالت شده باشند .

شهردار لنگرود تصریح کرد: پیاده راه سازی یکی از برنامه های عمرانی شهرداری لنگرود است که تاکنون ۸۰درصد  پیاده روهای این شهر  اصلاح شده و فقط ضلع شمالی خیابان مرکزی  مانده است که بزودی اصلاح آن نیز شروع می شود.

رجایی گفت:سه طرح میان مدت باغ ملی لنگرود، محوطه پل خشتی و لوله گذاری خیابان امام خمینی نیز از طرح های سال جاری شهر لنگرود بودند که با هزینه بیش از شش میلیارد تومان در این  شهر  افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

وی پیاده راه طبیعت را یکی دیگر از طرح های  بزرگ عمرانی  لنگرود ذکر و اضافه کرد:این طرح  از میدان مصلی تا میدان طبیعت ایجاد می شود و عرض این پیاده راه در بعضی قسمت ها حدود ۳۰متر هم می رسد  که از یک سال قبل شروع شده  و تاکنون مشغول پرکردن محوطه آن برای  زیرسازی بودند که با اتمام  کار زیرسازی ، پیمانکار از جلوی بیمارستان تازه تاسیس لنگرود کار را  شروع کرده است .

به گفته وی این طرح از کنار بیمارستان تا میدان طبیعت درچند فاز انجام می شود که چشم اندازی زیبایی برای  شهروندان لنگرودی و مسافران  ایجاد می کند.

شهردار لنگرود آبگرفتگی این  شهر را هم از  دیگر  معضلات  لنگرود ذکر و خاطرنشان کرد:بیشترین  آبگرفتگی  در  میدان امام حسن مجتبی (ع) صورت می گیرد  زیرا آب های سطحی  از چند  جهت وارد این میدان می شوند و این  خیابان مناسب هدایت آب نبود که این طرح مطالعه شد  و مصوبه ستاد بحران استان گیلان و سازمان شهرداری های کشور را گرفت و  با پیمانکار اجرای طرح و پیمانکار لوله قرار داد بسته شده است که طی ۲۰روز آینده لوله گذاری این طرح بزرگ به طول یک کیلومتر از میدان امام مجتبی آغاز و در انتها به نهر مسیر چمخاله وصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مشکل آبگرفتگی این مسیر و  با شروع لوله گذاری مشکل خیابانهای متصل به امام حسن مجتبی که هم اکنون بیشترین آبگرفتگی را دارند حل می شود و علاوه بر آن  با لوله گذاری در خیابان حافظ از میدان بار و مشکل آبگرفتگی  خیابان سعدی به سمت امام حسین و خیابان  سعدی هم حل شده است که با اتمام این طرح  می توانیم ادعا کنیم که شهر لنگرود آبگرفتگی نداشته باشد.

رجایی افزود: بیمه منازل شهروندان  لنگرود در دستور کار قرار داد که این بیمه  از سال گذشته  آغاز شد و علاوه بر آن درسال جاری بیمه  واحدهای تجاری هم تحت پوشش بیمه قرار داده شدند که می توانند در صورت خسارت از بیمه استفاده کنند که  تا سقف ۱۰میلیون تومان به حادثه دیده پرداخت می شود.

رجایی  با اشاره به انجام کارهای رفاهی برای کارکنان شهرداری اظهار داشت: در کنار کارهای عمرانی  یکی ازبرنامه های شهرداری  بازنشستگی کارکنانی بود که  چند سالی بلاتکلیف بودند و به دلیل مشکلات مالی بازنشستگی آنها انجام نمی شد که ظرف دوسال ۴۶نفر بازنشست شدند و تا پایان برنامه پنجم ۶۰نفر از کارکنان شهردرای لنگرود در برنامه بازنشستگی قرار دارند.

وی یادآورشد:  پارسال ۱۶نفر و امسال هم  ۲۰نفر  به درجه بازنشستگی نائل شدند که هدف شهرداری  از این کار کوچک کردن بدنه شهرداری و برون سپاری کارهاست تا بتوانیم  شهرداری کوچکتر و چابکتر داشته باشیم .

شهردار لنگرود گفت:  یکی از کارهای شهرداری لنگرود که با همکاری اعضای شورای شهر برای بدنه شهرداری انجام گرفت راه اندازی  شرکت تعاونی کارکنان برای رفاه آنان  است تا با کمترین هزینه بتوان به هرکدام از کارکنان یک قطعه زمین داده شود .

شهرستان لنگرود با  حدود  ۱۴۰هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی ، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی  محسوب می شود  و این شهر تا مرکز استان گیلان رشت ۶۰کیلومتر فاصله دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2928

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: