برگزاری کنگره ملی آموزش وتوانمندسازی بیمار و خانواده درگیلان

دبیر علمی اولین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده گفت: اولین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده از فردا (سه شنبه) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی با حضور جمعی از مسئولان اداره پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دهکده ساحلی بندرانزلی آغاز می شود.
معصومه ادیب افزود: ایجاد فرصتی مناسب برای بهره برداری از آخرین یافته های نوین علمی و تبادل تجارب اندیشمندان به منظور عملیاتی کردن ساختار آموزش به بیمار در بیمارستان های تابعه دانشگاه و استفاده از فناوری های نوین در امر آموزش به بیمار از اهداف برگزاری اولین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده در گیلان است.
وی بیان داشت: سبک زندگی سالم و خود مراقبتی در بیماری های واگیر و غیر واگیر، سیاستگذاری، چالش ها و موانع پیش رو، آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده با رویکرد بین حرفه ای و چالش های آن، آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده و اقتصاد سلامت، انجمن های علمی، خیرین سلامت و بخش خصوصی، کاربرد فناوری های نوین و ملاحظات اخلاقی و قانونی از محورهای این کنگره دو روزه است.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: تغییر آگاهی، نگرش، عملکرد بیمار و ارتقاء توانایی او در امر مراقبت هدف از فعالیت های آموزش به بیمارست و توانمندی بیمار در مراقبت از خود به ارتقای سلامت و بهبودی بیمار کمک کرده و از عوارض بالقوه بیماری پیشگیری می کند.
وی با بیان این که در زمان حاضر، چالش های زیادی در مورد ایفای نقش پرستاران در امر آموزش به بیمار وجود دارد، تصریح کرد: بر خلاف این که آموزش به بیمار موثرترین و کم هزینه ترین راه حفظ سلامتی است اما به نظر می رسد این امر مهم در بیمارستان ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
اولین کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یازدهم اردیبهشت ماه در دهکده ساحلی بندرانزلی پایان می یابد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=565

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: