برگزاری چهل و هشتمین آیین بزرگداشت استاد معین در آستانه اشرفیه

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه بر ضرورت شناساندن جایگاه علمی دکتر محمد معین تاکید کرد و از برگزاری چهل و هشتمین آیین بزرگداشت این استاد فرهیخته در تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا؛ رحیم حیدری با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهل و هشتمین سال درگذشت استاد معین ، به تلاش های خستگی ناپذیر او در راه پاسداری از ارزش های فرهنگی و ادبیات فارسی اشاره و اضافه کرد: برگزاری آیین بزرگداشت استاد معین ، فرصتی مناسب در جهت شناساندن هرچه بهتر جایگاه این استاد فرهیخته است.
وی با اشاره به لزوم بهره گیری از سخنرانان ملی در این آیین گفت: با راه اندازی دو کمیته علمی و همچنین اجرایی و تدارکات، مقدمات برگزاری مناسب آیین بزرگداشت چهل و هشتمین سالگرد درگذشت دکتر معین در آستانه اشرفیه فراهم می شود.
گفتنی است محمد معین نهم اردیبهشت ماه سال ۱۲۹۷ در شهر رشت و در خانواده ای از علمای روحانی متولد شد؛ این استاد فرهیخته در نهم آذر ۱۳۴۵ به سبب سکته مغزی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و در اثر همین عارضه، به کما رفت و در نهایت ۱۳ تیر سال ۱۳۵۰ وفات یافت و هم اکنون آرامگاه او ، در آستانه اشرفیه و در کنار رودخانه حشمت رود قرار دارد.
تصنیف و تألیف ستاره ناهید، حافظ شیرین سخن، یک قطعه شعر در پارسی باستان، شاهان کیانی و مرزبان نامه، تصحیح کتبی چون دانشنامه علایی تألیف ابن سینا، چهار مقاله تألیف نظامی عروضی سمرقندی، مجموعه اشعار دهخدا، ترجمه روان شناسی تربیتی و کتیبه های پهلوی ازجمله فعالیت های این استاد بزرگ علم و ادب فارسی است.
از این اندیشمند بزرگ، مقالات و آثار مهم دیگری به چاپ رسیده که گردآوری و چاپ لغت نامه معین یکی از آثار بزرگ این استاد و اندیشمند فارسی به شمار می رود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1148

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: