برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی با موضوع کربلا و امام حسین (ع)

نشست خبری نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان در دفتر ریاست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر؛ در این نشست، آرم دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره تئاتر سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بنام دامون و پوستر جشنواره ملی تئاتر نینوائیان توسط ریاست و معاونت فرهنگی ، ورزشی سازمان رونمایی شد. 

بعد از رونمایی پوستر این جشنواره ملی، حمیدرضا محمدی ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ضمن خیر مقدم گفتن به خبرنگاران و حاضرین با بیان لزوم پرداختن به مقوله کربلا و عاشورا  و اینکه این جشنواره ملی با موضوع کربلا و امام حسین (ع) به شکل ملی در دنیای مجازی برگزار می شود توضیحاتی را ارائه نمود.

در ادامه این نشست، هومن میرمعنوی دبیر جشنواره اظهار داشت:  نخستین جشنواره ملی تئاتر در ۳ بخش: نمایشهای کوتاه، نقالی و پرده خوانی، مراسمهای آئینی برگزار خواهد شد.

موضوع این برنامه فرهنگی کربلا و وقایع و اتفاقات آن دوران ، ایثار و شهادت طلبی در عاشورا و تاثیر آن در جامعه امروز ، نقل کربلا ، موضوعات مربوط به کربلا و عاشورا میباشد که گروههای مختلف نمایش از سراسر ایران می توانند نمایشهای خود را با موضوعهای موجود در فراخوان جشنواره به شماره دبیرخانه و دبیر ارسال نمایند.

وی ادامه داد: در مرحله اول فیلمهای ارسالی توسط گروه بازبین جشنواره ملی دیده و تعداد ۲۱ فیلم نمایش در ۳ بخش انتخاب و وارد مسابقه جشنواره میشوند که این نمایشها توسط هیات داوران که همگی کشوری هستند دیده و برگزیده های اول تا سوم هر بخش انتخاب شده و جوایز خود را دریافت می کنند.

گاهشمار برگزاری این جشنواره ملی بر این اساس است که پس از اعلام فراخوان کلیه گروههای سراسر کشور تا ۱۰ مهر فرصت ارسال فیلم کارهای خود را دارند ، کارها تا ۱۵ مهرماه بازبینی شده و نمایشهای منتخب از تاریخ ۱۷ الی ۲۴ مهر در صفحه اینستاگرام جشنواره ملی پخش خواهند شد و اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان در تاریخ ۲۷ مهرماه به شکل زنده برگزار میشود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12091

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: