برگزاری جلسه کارگروه مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در فرمانداری فومن

باز باران خبر- مریم زارع درخشان: جلسه کارگروه مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان فومن برگزار شد.

در این جلسه فرماندار فومن ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به این که رسالت این کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز است، تاکید کرد: همه باید تلاش کنند بر اساس قوانین، نسبت به پیشگیری و همچنین برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در اراضی دارای کاربری مغایر اقدام شود.

وی با بیان این که تخلفات ساخت و ساز باید جدی تر دنبال شود، اظهار کرد: وظیفه دستگاه های متولی حفاظت از اراضی تحت اختیار است و سایر متولیان نیز در این مسیر باید با آن ها همکاری کنند زیرا هدف حفظ اراضی ارزشمند شهرستان است. فرماندار فومن افزود: شرایط اراضی شهرستان ویژه است و تمام دستگاه ها باید به جد در خصوص دریافت پروانه و صور مختلف ساخت و ساز توسط افراد در روستاها نظارت کافی و مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به این که اقدامات متولیان اثرگذار بوده از افزایش نظارت و کاهش تخلفات به نسبت سنوات گذشته به ویژه در شرایط خاص خبر داد و افزود: اکنون حرائم شهرها مورد توجه قرار دارد، بنابراین نظارت ها در این نواحی افزایش خواهد یافت تا جلوی هرگونه سوء استفاده گرفته شود.

در این نشست همچنین بخشدار مرکزی شهرستان فومن نیز در گزارشی گفت : طی بازرسی های این بخشداری در سطح بخش، ۳۵ مورد اخطار به دهیاران ارسال شده، ۲۵ مورد گردش کار در کمیسیون ماده ۹۹ وجود دارد که ۱۱ مورد آن شامل ارسال اولیه پرونده، ۹ مورد آن شامل تکمیل پرونده و ۵ مورد صدور رای می باشد که همگی حکم قلع و قمع می باشند.وی افزود: در حال حاضر ساخت و ساز غیرمجاز به طور عمده در اراضی فاقد کاربری مسکونی انجام می شود. نماینده شهرداری فومن نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۴۵ مورد تخلف ثبت و پیگیری شده که تا پایان آذر ماه سال جاری برای ۱۰۱ پرونده رای صادر شده است.

شهردار ماکلوان نیز ضمن تشریح فعالیت پلیس ساختمان در این شهر از صدور رای برای ۵۱ پرونده تخلف ساختمانی خبر داد و گفت: با پیگیری این شهرداری در سال جاری حدود ۵۰۰ متر از حرائم معابر و کوچه ها آزادسازی و بازگشایی شده است.

در این جلسه همچنین شهردار ماسوله از تاسیس کارگروه مشترک مبارزه با تخلفات ساختمانی در این شهر خبر داد و افزود: تا کنون در سال جاری ۳۵ مورد اخطار و ۱۵ مورد توقف کار صادر شد که پس از رفع مشکل، ازسرگرفته می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نیز در ادامه گفت: ۱۵ مورد صدور توقف عملیات و ۳ مورد رای قلع و قمع صادر شده است. مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان نیز در بحث رصد و انجام گشت بازرسی فعال هستند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فمن نیز از ثبت ۶ مورد تخلف ساختمانی در ماه گذشته خبر داد.

همچنین نماینده راهداری درخصوص پیگیری تخلفات گفت: صدور ۹۷ ابلاغیه به مالکین و توقف ساخت و ساز، جلوگیری از ۵۵ مورد نصب تابلوهای غیرمجاز، ۹ مورد جلوگیری از حفاری غیرمجاز و ۱۳ مورد رفع آثار تجاوز به حریم راه ها از اقدامات این اداره در شش ماه اول سال جاری است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان نیز در این نشست گفت: در آذر ماه سال جاری ۱۵ مورد رفع تصرف اراضی ملی به مجموع مساحت ۷۵۸۵ متر مربع انجام شد که آمار سال جاری را به ۱۱۲ مورد به مساحت ۲۴۸۴۰ متر مربع می رساند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28517

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: