برگزاری اولین جشنواره شکرانه برداشت چای در شهر وارجارگاه

 

  باز باران خبر – سحر مسافر: روز جمعه دوم تیرماه و در ورزشگاه شهدای واجارگاه (زمین چمن) اولین جشنواره شکرانه برداشت چای برگزار می شود.
   در همین ارتباط شهردار واجارگاه گفت: سیاست های کلی شهرداری و شورای اسلامی شهر واجارگاه حمایت از سرمایه گذاران و استفاده از پتانسیل های موجود در شهر است تا جایگاه واقعی شهر واجارگاه محقق شود.
  وی با بیان اینکه تولید برگ سبز چای در شهر واجارگاه از سال ۱۳۴۴ بوده و از همان سال شهرت پیدا کرد و شهرداری تاسیس شد افزود: شهر واجارگاه دارای ۸ هزار نفر جمعیت و ۱۳۰۰هکتار وسعت دارد که از این رقم می‌توان به باغهای چای، مرکبات و شالیزار اشاره داشت.
   سید اسمعیل سادات دیلمی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی شهر واجارگاه بدلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی کوه، دریا و مسافت نزدیک کوه به دریا از مرغوبیت خاصی برخوردار است، خاطر نشان کرد: اساسی ترین محصول در واجارگاه چای است که همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران عزیز در این شهر اقدام به احداث کارخانه چای داشته باشند.
  شهردار واجارگاه در ادامه از وجود ۷ کارخانه چای در محدوده شهر واجارگاه خبرداد و گفت: ۶ کارخانه چای فعال است و فعالیت این ۶ کارخانه چای در حوزه شهری واجارگاه این شهر را بعنوان برترین شهر تولید چای کشور تبدیل کرده است.
  وی افزود: تصمیم گرفتیم از این پتانسیل ویژه شهر جهت ارتقای سطح خدمات حوزه شهرداری،ایجاد شور و نشاط، حمایت از سرمایه گذاران و همچنین حفظ آداب و سنن شهر واجارگاه بهره برده و جشنواره برداشت شکرانه چای را با همکاری ادارات ذیربط در دوم تیرماه سال جاری  از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در ورزشگاه شهدای واجارگاه با حضور هنرمندان صدا و سیمای گیلان، کارخانه داران و سرمایه گذاران شهر واجارگاه برگزار نماییم.
  وی در ادامه از تهیه مستند چای شهر واجارگاه از صدا و سیمای گیلان خبرداد وگفت: این مستند با عنوان باغ شهر چای واجارگاه از شبکه استانی باران پخش شد.
  شهردار واجارگاه در پایان از ایجاد نمایشگاه صنایع دستی با عرضه محصولات سنتی شهر واجارگاه ،کشتی گیله مردی،لافند بازی موسیقی و برنامه های دیگر در این جشنواره خبرداد و گفت: هدف ما فقط برگزاری جشنواره نیست بلکه بیان مشکلات کشاورزان و کارخانه داران عزیز می باشد، لذا از همه مهمانان ، همشهریان،گردشگران و  مسافران برای حضور در این جشنواره بزرگ چای دعوت می‌شود تا انشاا…بتوانیم بحث برداشت شکرانه برگ سبز چای را در تقویم اجرائیات شهرداری و مراسمات ملی و مذهبی برگزار نماییم و هرساله این جشنواره برگزار شود.
    کیوانی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر واجارگاه نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره برداشت شکرانه چای در واجارگاه حمایت و معرفی چای مرغوب ایرانی است افزود: شهر واجارگاه برترین شهر از لحاظ تولید چای و کارخانجات چایسازی در حوزه شهری شناخته شده است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری واجارگاه با همکاری همه دست اندرکاران صنعت چای برای معرفی بیشتر محصول چای داخلی به هموطنان تلاش خواهد کرد و امیدواریم با برگزاری این جشنواره شاهد معرفی چای ایرانی در سطح جهان باشیم.
 وی اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر واجارگاه در این جشنواره برای رفاه حال شهروندان، مسافران و گردشگران و همچنین جلوگیری از ایجاد ترافیک در سطح شهر و معابر مرتبط سرویس حمل ونقل رایگان ارائه خواهد داد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31306

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: