برگزاری اجلاسیه استانی همایش ملی اندیشه های قضایی مقام معظم رهبری با موضوع قوه قضاییه مبارزه فراگیر با فساد

 

باز باران خبر/ اجلاسیه استانی همایش ملی اندیشه های قضایی مقام معظم رهبری با موضوع قوه قضاییه مبارزه فراگیر با فساد با حضورنماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت و رییس کل دادگستری استان و قائم مقام پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

 

برگزاری اجلاسیه استانی همایش ملی اندیشه های قضایی مقام معظم رهبری با موضوع قوه قضاییه مبارزه فراگیر با فساد

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان ، اجلاسیه استانی همایش ملی اندیشه های قضایی مقام معظم رهبری با موضوع قوه قضاییه مبارزه فراگیر با فساد با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان و دکتر محبی قائم مقام پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

 

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت با تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام و گرامیداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: قبض و بسط روزی در نظام توحیدی در دست خداوند متعال است و اوست که به هر کس بخواهد روزی می دهد.

 

وی با بیان اینکه تلاش انسان ها در دنیا در جهت متنعم کردن خود و خانواده است تصریح کرد: اصل روزی را خداوند متعال به انسان حواله می دهد.

 

امام جمعه شهرستان رشت یکی از مسائل مغفول جامعه را عدم توجه به زیر بناهای منابع انسانی دانست و گفت: انسان تنها با قانون اداره نمی شود و تا انسان ساخته نشود هدف اصلی دین تحقق نخواهد یافت.

 

وی درادامه افزود: هدف اصلی دین این است که انسان ساخته شود لذا وظیفه هر انسانی خودسازی و بهره گیری از ایمان و عمل صالح است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اولین قدم در رسیدن به تمدن اسلامی را تهذیب انسان دانست و خاطر نشان کرد: کسی می تواند در جامعه ادعای مبارزه با فساد داشته باشد که ابتدا با نفس خود مبارزه کند و صفات رذیله انسانی را از خود دور نماید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان نیز با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر لزوم بهره گیری از مکتب عملی اهل بیت تصریح کرد.

 

وی با بیان اینکه ما شرعا موظف به اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب هستیم گفت: قضاوت و رای قضات نیز به امضای ولی فقیه مشروعیت دارد.

 

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ در کشور به دستور رییس قوه قضاییه تشکیل شد اظهار داشت: در استان ها نیز این کمیته به ریاست رییس کل دادگستری استان تشکیل شده است که پیگیری و اجرای فرامین مقام معظم رهبری را به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی به عهده دارد.

 

‏وی موضوع حقوق عامه و پیشگیری را از تاکیدات مکرر و هرساله رهبر انقلاب عنوان نمود و افزود: ایشان همواره معتقدند که پیشگیری امری فرا قوه است و باید سازمان ها به این امر کمک نمایند

‏این مقام ارشد قضایی همچنین مصادیق حقوق عامه را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی مطالبه گر است و با مسئولانی که به وظایف خود عمل نکرده و ترک فعل می نمایند برخورد قانونی خواهد کرد.

وی یکی از مصادیق مهم حقوق عامه در استان را مشکلات زیست محیطی و پسماند عنوان نمود و اظهار داشت : این امر به جدیت توسط دادگستری گیلان تا حصول نتیجه و برطرف شدن دغدغه های زیست محیطی با جدیت پیگیری خواهد شد.

‏رئیس کل دادگستری استان در همین راستا از مسئولین خواست در این زمینه به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند تا شاهد بهبود شرایط باشیم.

گفتنی است درادامه این نشست دکتر محبی قائم مقام پژوهشگاه قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین لاکانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان و حجت الاسلام و المسلمین نورزاد امام جمعه تالش و برخی اساتید دانشگاه نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34054

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: