برپایی نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف بهزیستی در محوطه اداره کل بهزیستی گیلان /افتتاح ۷۳ واحد مسکن مددجویان در هفته بهزیستی

بازباران خبر/به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی،مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست خبری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک عیدبزرگ غدیر با اشاره به بنیانگذاری اولین مرکز نگهداری معلولان در سال ۱۳۵۹ توسط شهید فیاض بخش تصریح کرد: در آن زمان هدف شهید فیاض بخش نگهداری از جامعه معلولان بود اما بعدها با عمومیت بخشی این مراکز به محل نگهداری همه مددجویان تعمیم پیدا کرد.

سید مهدی خدمت بین دانا از برپایی نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف بهزیستی در محوطه اداره کل بهزیستی گیلان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ده غرفه از کار دست معلولان ذهنی و سندروم داون، گروه های همیار و زنان سرپرست خانوار برگزار شده است . که بازدید کنندگان می توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ بعدظهر و ۱۸ الی ۲۱ جهت بازدید مراجعه کنند.

وی اظهارداشت داشت:به مناسبت هفته بهزیستی ، ۷۳ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ، همزمان با سراسر کشور روز سه شنبه ۲۸ تیرماه سال‌جاری در استان افتتاح خواهد

سید مهدی خدمت بین دانا با اشاره به وجود ۳ هزار متقاضی مسکن تحت پوشش بهزیستی در طرح نهضت ملی اذعان داشت: مشکلی که در خرید مسکن محرومین تحت پوشش بهزیستی وجود دارد تهیه پیش پرداخت ۴۰ میلیون تومان است که مقرر شد ۴۰ میلیون تومان اولیه را جامعه هدف ما پرداخت نکندبراساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مددجویان تحت پوشش از پرداخت مبلغ ۴۰ میلبون تومان معاف خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه گیلان جز ده استان پایلوت در زمینه راه اندازی اورژانس اجتماعی بوده، گفت: در حال حاضر به جز سیاهکل ، در کلیه شهرستانهای استان اورژانس اجتماعی داریم و امید است تا پایان سال شهرستان سیاهکل نیز از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شود.

سید مهدی خدمت بین دانا در خصوص اعطای وام خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش بیان کرد: مددجویان در صورت داشتن مدرک فنی و حرفه ای می توانند از تسهیلات صد میلیون تومانی با بازپرداخت ۴ درصدی برخوردار شوندو اگر کارشان توسعه یابد وام تکمیلی نیز به آنان پرداخت می شود.

خدمت بین دانا افزود:مددجویانی که مجوز سازمان فنی و حرفه ای ندارند نیز از سوی بهزیستی به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شده و ضمن دریافت آموزش رایگان به آنها مجوز نیز اعطا می شود.

وی با تاکید بر فعالیت ۱۰۳ مرکز توانبخشی در گیلان اعم از مراکز شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز نگهداری بیماران اوتیسم و… تصریح کرد: گیلان سالمندترین استان کشور است ، ۶ مرکز اعصاب و روان که ۲ مرکز متخص بانوان و ۴ مرکز متخص آقایان است در گیلان فعالیت می کند‌. و با وجود اینکه گیلان نیازمند ۴ مرکز اعصاب روان دیگر است ،‌ در حال حاضر ظرفیت پذیرش توانخواهان در گیلان به دلیل نبود مراکز نگهداری وجود ندارد.

سید مهدی خدمت بین دانا گفت : در حال حاضر ۳۷ هزار نفر در استان از بهزیستی مستمری دریافت می کنند و از این تعداد کمتر از ده هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند و ده هزار نفر هم در نویت دریافت مستمری قرار دارند. میزان مستمری طی سال گذشته به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان و طی سالجاری ۴۲۰ هزارتومان می باشد.مدیرکل بهزیستی گیلان یادآور شد: آمار خودکشی و طلاق در گیلان از مرز آسیب ها گذشته و به معضل تبدیل شده ، گیلان بالاترین رتبه سالمندی ، خودکشی و طلاق در کشور را دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به وضعیت کودکان کار گفت: بخشی از کودکان کار مربوط به بهزیستی، ساماندهی آن‌ها وظیفه بهزیستی است اما همه مربوط به بهزیستی نیستند از طرفی علت حضور برخی کودکان کار در خیابان، فقط مشکلات مالی نیست.وی علت حضور کودکان کار در خیابان ها را عدم آموزش مهارت های زندگی عنوان کرد .

خدمت‌بین دانا به افراد واجد شرایط در بخش فرزندخواندگی اشاره و بیان کرد: بیشتر کودکان بدسرپرست هستند در این مراکز نگهداری می‌شوند و هم‌اکنون ۸۰۰ پرونده متقاضی در بخش فرزندخواندگی داریم‌.وی با اشاره به مداخله بهزیستی در حوزه کودک آزاری تصریح کرد:تیم تخصصی که روانشناس و مددکار در آن حضور دارند به محل مورد نظر مراجعه کرده و از اطرافیان در خصوص کودک آزاری بررسی و پرس و جو می کنند مشاوره های لازم انجام می شود و در مراحل بعدی در صورت نیاز با مجوز از دادگستری اقدامات لازم صورت می گیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=25910

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: