برقراری خط مستقیم هوایی گیلان و داغستان، تسهیلگر مناسبات تجاری خواهد شد

 

باز باران خبر/ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه سفر خود به روسیه در دیدار با مقامات و تجار داغستانی گفت: پیشینه قرابت فرهنگی و تجاری مردم گیلان و داغستان می‌تواند بیش از پیش فضای روابط تجاری را تسهیل نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در ادامه ماموریت کاری با مقامات تجاری جمهوری داغستان دیدار کرد و در این دیدار اظهار داشت: مزیت‌های تجاری و تولیدی داغستان برای فعالان تجاری و صنعتی گیلان جذابیت دارد و خواهان توسعه روابط هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت برقراری خط مستقیم هوایی گیلان به داغستان روند توسعه تجاری بسیاری بین گیلان و داغستان رقم خواهد خورد، اضافه کرد: به هر میزان زیرساخت های مراودات تجاری توسعه یابد قطعا وسعت و تنوع روابط نیز تقویت و دوچندان خواهد شد و تجار و صنعتگران گیلان خواستار تعمیق و توسعه روابط تجاری با داغستان هستند.

دکتر پورحیدری با اشاره به وجود صنایع غذایی غنی و متنوع در حوزه ماشین سازی این صنعت گیلان افزود: استان گیلان در محصولات مهم مصرفی نظیر صنعت چای کیک و کلوچه، برنج، زیتون و بادام دارای مرغوبیت و مزیت های منحصر به فردی می‌باشد که می‌تواند نیاز بازار و بازرگانان داغستانی را پاسخ دهد.

مدیر کل صمت گیلان به تولیدات صنایع معدنی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره نمود و تشریح کرد: گیلان با وجود فعالیت دو کارخانه تولید سیمان و ۱۰ کارخانه پروفیل و مقاطع فولادی با کیفیت، آمادگی رفع نیازهای موجود در داغستان را دارد.

متولی تولید و تجارت استان گیلان در ادامه این نشست با خلیلوف؛ وزیر صنعت و تجارت جمهوری داغستان و همچنین با آقای نظام؛ وزیر اقتصاد جمهوری مذکور دیدار نمود و با استقبال گرم مقامات این ایالت روبرو شد و تقویت مراودات تجاری از طریق مرز آبی و مسیر هوایی جهت تسهیل امور تجاری را خواستار شد.

گفتنی است در حین این دیدارها؛ مدال افتخار در حوزه مبادلات تجاری و تسهیل در ارتباطات تجاری؛ توسط مقامات جمهور داغستان روسیه به دکتر عباسی استاندار و دکتر پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مهندس رضائیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان گیلان اهدا گردید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33907

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: