برای ۶۶ متخلف حوزه معادن گیلان پرونده تشکیل شده است/ برای نظارت بر معادن؛ یگان حفاظت و ضابط قضایی نداریم

باز باران خبر/مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل پرونده ۲۴۰ میلیاردی در برخورد با تخلفات معدنی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از کارگاه‌های معدنی گیلان اظهار داشت: در برخورد با تخلفات معدنی تیم فنی بازرسی تشکیل شده است و تاکنون در برخورد با تخلفات معدنی پرونده هایی افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال تشکیل داده ایم.
وی با بیان اینکه نظارتهای متعددی در برخورد با تخلفات معدنی نظیر سلب صلاحیت و تعلیق پروانه فعالیت صورت می گیرد افزود: از ابتدای سال جاری علیرغم تشکیل پرونده های قضایی متعدد در برخورد با تخلفات؛ سه فقره نیز تعلیق پروانه فعالیت معدنی داشته ایم.
این مسئول یادآور شد: اداره کل صمت؛ ضابط قضایی و یگان حفاظت ندارد لذا برای برخورد با متخلفان در زمینه برداشت غیرقانونی مواد معدنی شدیداً نیازمند همکاری نیروی انتظامی، آب منطقه ای، محیط زیست و سایر دستگاه های ذیربط هستیم.
مدیر کل صمت گیلان تشکیل پرونده برای ۶۶ متخلف حوزه معادن را ماحصل نظارت‌های میدانی انجام شده در سال جاری بر بخش معادن گیلان دانست و تصریح کرد: بدون استعلام و موافقت دستگاه‌های مرتبط با مواد معدنی، هیچگونه مجوزی صادر نکرده‌ایم و تمامی این مجوزها برای پروژه‌های عمرانی شناسه‌دار استان بوده است که محل مصارف آنها نیز در مجوز مشخص شده است و از طریق مسئول فنی و ناظران معدنی مرتباً کنترل می‌شود.
به گفته دکتر پورحیدری برای نظارت بیشتر بر معادن از ظرفیت نظام مهندسی معدن نیز استفاده خواهیم کرد و با هماهنگی و برنامه ریزی از توان ناظران و مسئولین دانش آموخته نظام مهندسی برای کنترل فعالیتهای معدنی بهره مند خواهیم شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34281

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: