بخشنامه دورکاری کارمندان ادامه یابد

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه فرایند چرخه ویروس کرونا را باید در استان قطع کنیم، گفت: باید از مردم بخواهیم به روند حضور خود در منازل کماکان ادامه دهند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند.

به گزارش باز باران خبر؛ ارسلان زارع دوشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، با قدردانی مجدد از تلاش‌های فعالان عرصه سلامت همچون پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی، امدادی و انتظامی افزود: مهمترین عاملی که در فرآیند اپیدمی این بیماری موثر است، مردم هستند، با همکاری بیشتر مردم می توانیم چرخه ویروس کرونا در استان را قطع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در بخش درمان از تمامی ظرفیت‌ها از جمله نیروی انسانی ، کادر درمانی و امکانات استفاده کنیم تا شعار راهبردی و پویش ما کرونا را شکست می دهیم، محقق شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه فرایند چرخه ویروس کرونا را باید در استان قطع کنیم، گفت: باید از مردم بخواهیم به روند حضور خود در منازل کماکان ادامه دهند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها و نهادها در کاهش میزان تردد کارکنان می توانند اثرگذار باشند، افزود: اجرای بخشنامه دورکاری و نوبت بندی کارکنان در راستای کاهش تردد و با اولویت بانوان و افراد مسن، باید تداوم پیدا کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از تمامی امکانات و روش های محلی و درون استانی برای بهبود وضعیت و نیز انعکاس مشکلات و چالش ها برای تصمیم‌گیری در سطح ملی استفاده می کنیم، اظهار کرد: حفاظت از جغرافیای محیطی به عنوان یک موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد که براساس نظر کارشناسان بهداشت محیط اماکن حساس و پرتردد همچون پمپ بنزین ها باید در شبانه‌روز حداقل دو مرحله ضدعفونی شوند.

وی بر ضرورت تحویل موقت بیمارستان لنگرود از طریق وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی ظرف یک هفته تاکید و تصریح کرد: تامین اجتماعی استان نیز درخصوص مهلت پرداخت بدهی مراکز آموزشی غیردولتی و نیز شهرداری‌ها کمال همکاری را داشته باشد.

دکتر زارع بر اطلاع رسانی صحیح داروخانه های عرضه اقلام دارویی مورد نیاز مردم با روش ها و ابزارهای مختلف تاکید کرد.

وی با قدردانی از پای کار بودن اکثریت پزشکان و پرستاران بخش خصوصی گفت: اولویت اختصاص تا ۷۵ درصد از تخت های بیمارستان های بخش خصوصی به بیماران کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی تعیین و در صورت امتناع برخورد قانونی می شود.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اجرای فعالانه طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در استان و پایش حدود ۴۰۰ هزار نفر از مردم در دو روز اخیر افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی کارکنان دولتی را موظف کنند تا حداکثر ظرف مدت سه روز در سامانه تعیین شده این طرح، ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه امکانات تولیدی و ارسالی به استان بین بیمارستان ها توزیع می‌شود، اظهار کرد: نباید با هر بیان و اقدامی التهاب اجتماعی ایجاد و برای معاندان، خوراک تبلیغاتی فراهم شود.

استاندار گیلان افزود: مردم هرگونه آمار را از طریق رییس و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان دنبال کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کارگروه تولید، توزیع و نظارت با جدیت بر تولید اقلام بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز و نیز پخش و توزیع در مراکز درمانی دولتی و خصوصی و شبکه های عمومی فروش، نظارت کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8264

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: